Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton, bra eller anus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 86654" data-attributes="member: 28391"><p>Intressant fråga.</p><p></p><p>Burton väcker alltid känslor. Många gillar dem och många ogillar dem.</p><p></p><p>Jag har egentligen inte så mycket emot Burton. De gör helt OK prylar och de är ett av originalen på snowboardmarknaden som dessutom är oberoende och fortfarande ägs av samma person som startade det hela. Jag skulle dock aldrig köpa en Burton. Det är för mycket trygg Volvo Kombi över märket. Tryggt, säkert men ack så trist!</p><p></p><p>Det finns några saker som gör att jag inte är särskilt förtjust. De lever otroligt mycket på sitt rykte och tar alldeles för mycket betalt för standardprylar. Deras 3D system är inget annat än girighet. Alla andra märken har 4-hålsmönster men eftrsom Burton har patent på 3D kan de ta betalt för att andra bindningar ska kunna vara Burton-kompatibla. Det värsta är att när Transworld Snowboarding gör sitt stora årliga snowboardtest och alla snowboardmärken levererar helsvarta eller vita brädor. Då levererar Burton brädor med 4-hålsmönster för att teståkarna inte ska kunna avslöja brädorna. Detta innebär ju att Burton inte tycker att 3D ger några förbättringar på brädan. För är det någon gång som det är extra viktigt med brädornas prestanda så är det ju vid ett sådant test.</p><p>Dessutom har de alldeles för mycket kvalitetsproblem för att komma från världens ledande snowboardföretag. Visst, de har jättebra garantier men det vore väl bättre om grejorna höll istället. Burton borde ha råd och möjlighet att höja kvaliteten flera snäpp.</p><p></p><p>Vad gäller skidmärken så gör de minst lika bra och ibland även bättre brädor än Burton. Men skillnaden mellan Burton och dessa märken är att Burton är ett genuint snowboardföretag medan skidmärkena inte har något annat än $$$$ för ögonen. Därför anser jag att Burton alltid är ett bättre köp än vilket skidmärke som helst.</p><p></p><p>Idag tillverkas de flesta snowboards i Kina eller i någon av de stora fabrikerna i Europa. Skillnaden mellan olika märken är precis som trådstartaren spekulerar om, inget annat än grafiken och priset.</p><p></p><p>Oberoende företag finns det en hel drös men när det gäller kvalitet så anser jag att det finns tre som sticker ut:</p><p></p><p>Glissade</p><p>Never Summer</p><p>Unity</p><p></p><p>Dessa tre tillverkar sina egna brädor i egna fabriker och gör enligt mig de bästa brädorna i världen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 86654, member: 28391"] Intressant fråga. Burton väcker alltid känslor. Många gillar dem och många ogillar dem. Jag har egentligen inte så mycket emot Burton. De gör helt OK prylar och de är ett av originalen på snowboardmarknaden som dessutom är oberoende och fortfarande ägs av samma person som startade det hela. Jag skulle dock aldrig köpa en Burton. Det är för mycket trygg Volvo Kombi över märket. Tryggt, säkert men ack så trist! Det finns några saker som gör att jag inte är särskilt förtjust. De lever otroligt mycket på sitt rykte och tar alldeles för mycket betalt för standardprylar. Deras 3D system är inget annat än girighet. Alla andra märken har 4-hålsmönster men eftrsom Burton har patent på 3D kan de ta betalt för att andra bindningar ska kunna vara Burton-kompatibla. Det värsta är att när Transworld Snowboarding gör sitt stora årliga snowboardtest och alla snowboardmärken levererar helsvarta eller vita brädor. Då levererar Burton brädor med 4-hålsmönster för att teståkarna inte ska kunna avslöja brädorna. Detta innebär ju att Burton inte tycker att 3D ger några förbättringar på brädan. För är det någon gång som det är extra viktigt med brädornas prestanda så är det ju vid ett sådant test. Dessutom har de alldeles för mycket kvalitetsproblem för att komma från världens ledande snowboardföretag. Visst, de har jättebra garantier men det vore väl bättre om grejorna höll istället. Burton borde ha råd och möjlighet att höja kvaliteten flera snäpp. Vad gäller skidmärken så gör de minst lika bra och ibland även bättre brädor än Burton. Men skillnaden mellan Burton och dessa märken är att Burton är ett genuint snowboardföretag medan skidmärkena inte har något annat än $$$$ för ögonen. Därför anser jag att Burton alltid är ett bättre köp än vilket skidmärke som helst. Idag tillverkas de flesta snowboards i Kina eller i någon av de stora fabrikerna i Europa. Skillnaden mellan olika märken är precis som trådstartaren spekulerar om, inget annat än grafiken och priset. Oberoende företag finns det en hel drös men när det gäller kvalitet så anser jag att det finns tre som sticker ut: Glissade Never Summer Unity Dessa tre tillverkar sina egna brädor i egna fabriker och gör enligt mig de bästa brädorna i världen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton, bra eller anus?
Tillbaka
Topp