Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Cartel Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QlJunior" data-source="post: 1092928" data-attributes="member: 155365"><p>Tjena! </p><p>Har kört Burtonbindningar (osäker på exakt vilka det var)på en Lib Tech attack banana en period och säger bara en sak. Aldrig mer. Kändes plastiga och dåligt konstruerade. Låsmekanismen på strapsen hade inget riktigt tryck på vilket gjorde att de gick upp i tid och otid, ibland i väldigt jobbiga lägen. Och detta berodde inte på is eller snö i bindningen. Är dock rätt säker på att jag upplevt ett måndagsexemplar av rang, men jag kommer aldrig köpa Burton igen. Det bästa jag upplevt med dom var när en av plattorna sprack helt så jag med gott samvete kunde köpa nya... </p><p></p><p>Kör switchback nu, som känns bra mycket stabilare. Snäppet tyngre men spelar i mina ögon marginell roll. Och med switchback har du fördelen att ALLA delar säljs separat för att man ska "bygga sin egen bindning". Sen är det inga skruvar eller liknande så byte av delar går supersmidigt. </p><p> </p><p>De är rätt så hårda i flexen om jag har uppfattat det rätt, men jag gillar det verkligen eftersom jag känner att jag har full kontrol på brädan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QlJunior, post: 1092928, member: 155365"] Tjena! Har kört Burtonbindningar (osäker på exakt vilka det var)på en Lib Tech attack banana en period och säger bara en sak. Aldrig mer. Kändes plastiga och dåligt konstruerade. Låsmekanismen på strapsen hade inget riktigt tryck på vilket gjorde att de gick upp i tid och otid, ibland i väldigt jobbiga lägen. Och detta berodde inte på is eller snö i bindningen. Är dock rätt säker på att jag upplevt ett måndagsexemplar av rang, men jag kommer aldrig köpa Burton igen. Det bästa jag upplevt med dom var när en av plattorna sprack helt så jag med gott samvete kunde köpa nya... Kör switchback nu, som känns bra mycket stabilare. Snäppet tyngre men spelar i mina ögon marginell roll. Och med switchback har du fördelen att ALLA delar säljs separat för att man ska "bygga sin egen bindning". Sen är det inga skruvar eller liknande så byte av delar går supersmidigt. De är rätt så hårda i flexen om jag har uppfattat det rätt, men jag gillar det verkligen eftersom jag känner att jag har full kontrol på brädan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Cartel Bindningar
Tillbaka
Topp