Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton: clash+freestyle+tribute
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thullan" data-source="post: 63490" data-attributes="member: 15931"><p>Hello</p><p></p><p>Burtonboots passar bäst i Burtonbindningar, och L är den största storleken som finns att tillgå. Du hittar nog ingen annan bindning med bättre passform. Burtonboots passar inte speciellt bra i Drakebindningar enligt mitt tycke så Drake GT hade nog inte varit ett bättre val. Både bootsen och bindningarna i fråga är de mjukaste som Burton har, dom passar säkert bra ihop. Styva boots och bindningar passar inte bäst för alla och har man mjuka bindningar så är det inte så bra med styva boots, och vice versa. </p><p></p><p>Problemet kan som du säger ligga i att brädan är för smal för storlek 11.5. Jag har Burtonboots i storlek 10.5 och midja 25.4 cm, har aldrig haft problem av betydelse med att bootsen tar i snön. Då kör jag visserligen rätt vinklat. Har du bredare bräda så blir det stabilare men också trögare att svänga från kant till kant, här gör en cm stor skillnad.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thullan, post: 63490, member: 15931"] Hello Burtonboots passar bäst i Burtonbindningar, och L är den största storleken som finns att tillgå. Du hittar nog ingen annan bindning med bättre passform. Burtonboots passar inte speciellt bra i Drakebindningar enligt mitt tycke så Drake GT hade nog inte varit ett bättre val. Både bootsen och bindningarna i fråga är de mjukaste som Burton har, dom passar säkert bra ihop. Styva boots och bindningar passar inte bäst för alla och har man mjuka bindningar så är det inte så bra med styva boots, och vice versa. Problemet kan som du säger ligga i att brädan är för smal för storlek 11.5. Jag har Burtonboots i storlek 10.5 och midja 25.4 cm, har aldrig haft problem av betydelse med att bootsen tar i snön. Då kör jag visserligen rätt vinklat. Har du bredare bräda så blir det stabilare men också trögare att svänga från kant till kant, här gör en cm stor skillnad. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton: clash+freestyle+tribute
Tillbaka
Topp