Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
burton dominant & dominant SLICK?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 129476" data-attributes="member: 44213"><p>Ok..</p><p></p><p></p><p>skulle du ta och LÄSA på burtons hemsida så kanske du skulle förstå (om du kan engelska) att det är STOR skillnad på dominant slick och den vanliga dominanten.</p><p></p><p>Jag kör på dominant och den e inte så kul i pisten alls, klart att den går att åka med lite men det är STOOOR skillnad från en normal bräda som ex. clash, custom, UnInc etc...</p><p></p><p>Dominant är utvecklad för park/jib/rail-åkning så den hör hemma i snowboard-parkerna och det är just där som den är sååå jääävla skööön..</p><p></p><p>Att köpa en Dom för att åka 50% pist och 50% park skulle jag INTE rekomendera.. (fast det är min uppfattning)</p><p></p><p>...</p><p></p><p>Dominant Slick:</p><p></p><p>"As the ultimate jib stick, the Dominant™ Slick smoothly transitions from a recessed edge where it would normally come in contact with rails to a traditional edge at the nose and tail for normal turn initiation"</p><p></p><p>"Ressesed" kan man översätta till tillbakadragen.. stålkanten/basen mellan bindningarna (ungefär) har en annorlunda vinkel från basvinkeln (vad jag har förstått) och är "vinklade" uppåt vilket gör att man inte så lätt får hugg i kanterna när man railar.</p><p></p><p>Så en Dominant Slick har gjorts för dem som railar jävligt mycket (skulle jag tro)</p><p></p><p>/Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 129476, member: 44213"] Ok.. skulle du ta och LÄSA på burtons hemsida så kanske du skulle förstå (om du kan engelska) att det är STOR skillnad på dominant slick och den vanliga dominanten. Jag kör på dominant och den e inte så kul i pisten alls, klart att den går att åka med lite men det är STOOOR skillnad från en normal bräda som ex. clash, custom, UnInc etc... Dominant är utvecklad för park/jib/rail-åkning så den hör hemma i snowboard-parkerna och det är just där som den är sååå jääävla skööön.. Att köpa en Dom för att åka 50% pist och 50% park skulle jag INTE rekomendera.. (fast det är min uppfattning) ... Dominant Slick: "As the ultimate jib stick, the Dominant™ Slick smoothly transitions from a recessed edge where it would normally come in contact with rails to a traditional edge at the nose and tail for normal turn initiation" "Ressesed" kan man översätta till tillbakadragen.. stålkanten/basen mellan bindningarna (ungefär) har en annorlunda vinkel från basvinkeln (vad jag har förstått) och är "vinklade" uppåt vilket gör att man inte så lätt får hugg i kanterna när man railar. Så en Dominant Slick har gjorts för dem som railar jävligt mycket (skulle jag tro) /Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
burton dominant & dominant SLICK?
Tillbaka
Topp