Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton- eller Extrembräda? Snälla hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 226018" data-attributes="member: 44213"><p>.. eftersom du är så pass lätt så skall du ju titta på en bräda som har ett mjukare flex, du är ju ändå 172cm lång och piståkare så du vill nog ha en bräda som är runt 158 eller så, och då blir många brädor väldigt hårda i flexet för att ju längre bräda ju högre viktspecifikation .. comprende.?</p><p></p><p></p><p>jag vet tyvärr inte vilken storlek du har på dina skor. men jag chansar på 41/42 .. </p><p></p><p></p><p>då skulle jag rekkomendera förlajnde brädor från Burton.</p><p></p><p>(ingen specifik ordning)</p><p></p><p>1. Shaun White 158 (24,3 i midja, passar stl 40-41 i skor) lite hård men annars bra 7 i flex</p><p></p><p>2. Elite 155 (24,5, passar 41-41½) bra bräda något kort men bra 5 i flex</p><p></p><p>3. Custom 156 (24,7, passar 41/42) blir lite hård för dig men annars bra 7 i flex</p><p></p><p>4. Jeremy Jones 156, (24,5) blir lite hård, annars bra 6 i flex</p><p></p><p></p><p>som du ser så passar nog Elite dig bäst . jag har gått ner i längd för att det skall passa din vikt.. du kommer nog att kunna köra bäst med Eliten eller Jeremyn..</p><p></p><p>skulle jag vara du så skulle jag satsa på Jeremy Jones för den skall vara mycket mycket skön att köra på.. passar till pist, off-pist, park och allt möjligt..</p><p></p><p></p><p></p><p>hoppas att det var till någon hjälp..</p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 226018, member: 44213"] .. eftersom du är så pass lätt så skall du ju titta på en bräda som har ett mjukare flex, du är ju ändå 172cm lång och piståkare så du vill nog ha en bräda som är runt 158 eller så, och då blir många brädor väldigt hårda i flexet för att ju längre bräda ju högre viktspecifikation .. comprende.? jag vet tyvärr inte vilken storlek du har på dina skor. men jag chansar på 41/42 .. då skulle jag rekkomendera förlajnde brädor från Burton. (ingen specifik ordning) 1. Shaun White 158 (24,3 i midja, passar stl 40-41 i skor) lite hård men annars bra 7 i flex 2. Elite 155 (24,5, passar 41-41½) bra bräda något kort men bra 5 i flex 3. Custom 156 (24,7, passar 41/42) blir lite hård för dig men annars bra 7 i flex 4. Jeremy Jones 156, (24,5) blir lite hård, annars bra 6 i flex som du ser så passar nog Elite dig bäst . jag har gått ner i längd för att det skall passa din vikt.. du kommer nog att kunna köra bäst med Eliten eller Jeremyn.. skulle jag vara du så skulle jag satsa på Jeremy Jones för den skall vara mycket mycket skön att köra på.. passar till pist, off-pist, park och allt möjligt.. hoppas att det var till någon hjälp.. /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton- eller Extrembräda? Snälla hjälp!
Tillbaka
Topp