Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton ION eller SLX?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jocke_Hammar" data-source="post: 511919" data-attributes="member: 69818"><p>Jag kör numer för DC, men har åkt med både ION och SLX tidigare säsonger. ION är från början aning styvare i flexen, men Burton har en tendens att alltid mjuka upp sig snbbt, så du behöver inte oroa dig för att det kommer att bli för styvt, snarare tvärt om efter halva säsongen. Dessutom har du bara nytta av lite extra stabilitet om du kör stort i parken, men om du mest ska jibba runt och köra boxar och rails kan det ju vara nice med softisar.</p><p></p><p>Har du stora fötter tycker jag att du ska välja SLX eftersom de är små i yttermåttet och därför slipper hälarna och tårna sticka ut för långt och orsaka "drag" när du lägger feta skär.</p><p></p><p>Om du inte är insnöad för mkt på just Burton kan jag hett rekomendera DC Juge som jag har kört på den här säsongen. Sjukt skönt med dubbel Boa så att du kan dra åt där du vill. Vill du ha lite softare och billigare är Superpark-bootsen sjukt nice! Drar man åt Boa-lacingen hårt blir bootsen stabila och vill man ha lite flexigare är det bara att dra åt lite lätt.</p><p></p><p>Pz out</p><p>Jocke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jocke_Hammar, post: 511919, member: 69818"] Jag kör numer för DC, men har åkt med både ION och SLX tidigare säsonger. ION är från början aning styvare i flexen, men Burton har en tendens att alltid mjuka upp sig snbbt, så du behöver inte oroa dig för att det kommer att bli för styvt, snarare tvärt om efter halva säsongen. Dessutom har du bara nytta av lite extra stabilitet om du kör stort i parken, men om du mest ska jibba runt och köra boxar och rails kan det ju vara nice med softisar. Har du stora fötter tycker jag att du ska välja SLX eftersom de är små i yttermåttet och därför slipper hälarna och tårna sticka ut för långt och orsaka "drag" när du lägger feta skär. Om du inte är insnöad för mkt på just Burton kan jag hett rekomendera DC Juge som jag har kört på den här säsongen. Sjukt skönt med dubbel Boa så att du kan dra åt där du vill. Vill du ha lite softare och billigare är Superpark-bootsen sjukt nice! Drar man åt Boa-lacingen hårt blir bootsen stabila och vill man ha lite flexigare är det bara att dra åt lite lätt. Pz out Jocke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton ION eller SLX?
Tillbaka
Topp