Burton ION

Addow

Ny medlem
Burton ION
Hej gott folk så har haft ett par Burton ION nu i 3 år kanske har 2,5 månader åkning i dem....

Efter jag stuckade min fot förra året när åkte tycker jag min Burton ION har blivit som kokt spaghetti, nej ser inga skadorna på dem.

Vad tror ni ska jag köpa ett par nya eller testa något annat? varit inne byta Liner till Burton infinite liner tror ni de hjälper ?

Annars kollat på Adidas Accera Adv, Vans Infuse eller 32 team two eller three vad har ni? Är ni nöjda med den?

Mvh Andy

Senast ändrad:
Burton ION
Hallå,
Byta linjer kan vara en lösning, men ja har själv inte förnyat endast linern någon gång så är inte övertygad om det.
Kanske lättare att gå på ett par nya styvare boots om ändå dyrare, å andra sidan är väl Burtons liners dyra som f#%. Dock är ju Burton IONs tried and proven så varför inte gå o känna på ett par nya och se om du upplever en skillnad i responsen.
Andra liknande alternativ som erbjuder grym response och komfort är
- DC Judge, körde på dessa ett tag och gillade dem skarpt. Dubbelboa, så in n out går snabbt. Kanske en halv storlek mindre än vad storleken säger, eller så är det beroende på fotens utformning. Hade haft kvar dem om ja hade en halv storlek större.
- Vans Infuse Pat Moore, kör på dessa nu och de är grymt sköna och ordentligt styva. Tog till och med bort x-cagen då ja kände att dem inte behövdes. Bra anpassningsmöjligheter på dessa så du kan välja för dagen om du ska köra hårt och brant vs larveri i parken. Dock så går det inte jättesnabbt att sätta på dem, tre olika spännnen; klassisk snörning, boa och kardborreband längst upp. Stör mig inte mkt men, lite saknar lite DCs dubbelboa..
- Adidas Adv som du nämner har ja hört ska va nice, men även Blauvelt modellen för Freeride.
Hoppas du hittar din lösning!

Tillbaka
Topp