Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Johan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 192451" data-attributes="member: 29149"><p>Jag knäckte min Frontier (Burtons Johan-modell innan Republik) i vintras och bytte då till en Ride Timeless. Jag tycker definitivt att du ska prova den brädan innan du köper en burton. Bra kontroll och bra möjlighet att dra på hårt både i brant puder och utför klippor. Givetvis är den inte perfekt för jibbing men fungerar kanske om man går ned lite i storlek (jag kör 168 vilket fungerar bra om man väger runt 70 men är stark i benen). Trots att jag brukade köra Burton så tycker jag absolut att du ska kolla andra märken men det är nog klokt att skippa alla allround-super-duper-modell-hyper-X-Y-Z. Om du vill ha en riktig friåkningsbräda så är det det du ska köpa. Hoppa och raila kan man göra i a f. Kom ihåg att om du köper en mjukare bräda så kanske det är mysigare att glida runt men du kommer att bli besviken den dagen du vill dra på ordentligt, vare sig det är hårt eller mjukt före.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 192451, member: 29149"] Jag knäckte min Frontier (Burtons Johan-modell innan Republik) i vintras och bytte då till en Ride Timeless. Jag tycker definitivt att du ska prova den brädan innan du köper en burton. Bra kontroll och bra möjlighet att dra på hårt både i brant puder och utför klippor. Givetvis är den inte perfekt för jibbing men fungerar kanske om man går ned lite i storlek (jag kör 168 vilket fungerar bra om man väger runt 70 men är stark i benen). Trots att jag brukade köra Burton så tycker jag absolut att du ska kolla andra märken men det är nog klokt att skippa alla allround-super-duper-modell-hyper-X-Y-Z. Om du vill ha en riktig friåkningsbräda så är det det du ska köpa. Hoppa och raila kan man göra i a f. Kom ihåg att om du köper en mjukare bräda så kanske det är mysigare att glida runt men du kommer att bli besviken den dagen du vill dra på ordentligt, vare sig det är hårt eller mjukt före. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Johan?
Tillbaka
Topp