Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton jussi 159
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 204255" data-attributes="member: 28391"><p>Är inte en 59 rätt liten för en så lång kille som dig? Särskilt om du ska till Chamonix och åka puder, då komer den att kännas väldigt liten? Dessutom väger Jussi typ 15 kilo mindre än dig så jag kan tänka mig att den kommer att kännas rätt vek när du behöver den pop som du efterfrågar. Jag kan dessutom tänka mig att du har fötter som är i största laget för den brädan som bara är 25.0 i midjan.</p><p></p><p>Ledsen om jag låter negativ. Jag vill bara hjälpa dig så att du inte köper en bräda som är fel för dig. Med din längd och tyngd kan jag aldrig tänka mig att du kommer att ha problem att åka parkåkning med en bräda mellan 162 och 165 och dessutom får du några cm extra som är väldigt värdefullt i puder.</p><p></p><p>Satsa på en bräda som är rätt styv och en midjebredd på minst 25.5 om du har fötter som är 44 eller större. </p><p></p><p>Några specifika tips:</p><p></p><p>Gnu Altered Genetics 162</p><p>Lib-Tech Dark Series 164W</p><p>Lib Tech HCFS 163</p><p>Unity Pride 165W</p><p>Never Summer Legacy 163</p><p>Never Summer Heritage 162</p><p>Glissade Kenron 162</p><p>Glissade Shortbus 165</p><p></p><p>Det finns månge fler, men mina tips är brädor som jag själv skulle köpa och jag brukar aldrig tipsa om sånt som jag själv inte skulle åka på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 204255, member: 28391"] Är inte en 59 rätt liten för en så lång kille som dig? Särskilt om du ska till Chamonix och åka puder, då komer den att kännas väldigt liten? Dessutom väger Jussi typ 15 kilo mindre än dig så jag kan tänka mig att den kommer att kännas rätt vek när du behöver den pop som du efterfrågar. Jag kan dessutom tänka mig att du har fötter som är i största laget för den brädan som bara är 25.0 i midjan. Ledsen om jag låter negativ. Jag vill bara hjälpa dig så att du inte köper en bräda som är fel för dig. Med din längd och tyngd kan jag aldrig tänka mig att du kommer att ha problem att åka parkåkning med en bräda mellan 162 och 165 och dessutom får du några cm extra som är väldigt värdefullt i puder. Satsa på en bräda som är rätt styv och en midjebredd på minst 25.5 om du har fötter som är 44 eller större. Några specifika tips: Gnu Altered Genetics 162 Lib-Tech Dark Series 164W Lib Tech HCFS 163 Unity Pride 165W Never Summer Legacy 163 Never Summer Heritage 162 Glissade Kenron 162 Glissade Shortbus 165 Det finns månge fler, men mina tips är brädor som jag själv skulle köpa och jag brukar aldrig tipsa om sånt som jag själv inte skulle åka på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton jussi 159
Tillbaka
Topp