Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Malolo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 292670" data-attributes="member: 28391"><p>Ibland tror jag verkligen att sveriges snowboardåkande ungdom inte kan tänka ett enda ögonblick själva och att det enda som gäller är det som man läser på burton.com. Dessutom är parkorienteringen så hård att man tror att det enda som funkar i park är en sladdrig twintip med ett centrerat 64 stance med vinklarna +15, -12 eller nåt.</p><p></p><p>Varför skulle inte en Malolo funka bra för en repa eller två i parken? För att tailen är två cm smalare än tailen, eller? Det är ju bara att vänja sig vid den lite annorlunda känslan det ger när man åker switch och knappast frågan om att den på något sätt skulle vara "obrukbar bortanför pudret". En snowboard är en snowboard och den går att använda överallt där man vill använda den. Man begränsar sig själv otroligt mycket om man bara läser det som tillverkaren skriver om en produkt och sedan tror att det är någon slags "sanning".</p><p></p><p>Hallvar: Köp dig en Malolo om du tror på den och gör sedan vad du vill med den. Personligen tror jag stenhårt på brädor av Malolos typ som "quiver killers". Åker själv bland annat på en Lib-Tech Snow Mullet 165 som är en liknande bräda och det är helt klart den mest mångsidiga bräda jag åkt på och om jag åkte park skulle den fungera perfekt även där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 292670, member: 28391"] Ibland tror jag verkligen att sveriges snowboardåkande ungdom inte kan tänka ett enda ögonblick själva och att det enda som gäller är det som man läser på burton.com. Dessutom är parkorienteringen så hård att man tror att det enda som funkar i park är en sladdrig twintip med ett centrerat 64 stance med vinklarna +15, -12 eller nåt. Varför skulle inte en Malolo funka bra för en repa eller två i parken? För att tailen är två cm smalare än tailen, eller? Det är ju bara att vänja sig vid den lite annorlunda känslan det ger när man åker switch och knappast frågan om att den på något sätt skulle vara "obrukbar bortanför pudret". En snowboard är en snowboard och den går att använda överallt där man vill använda den. Man begränsar sig själv otroligt mycket om man bara läser det som tillverkaren skriver om en produkt och sedan tror att det är någon slags "sanning". Hallvar: Köp dig en Malolo om du tror på den och gör sedan vad du vill med den. Personligen tror jag stenhårt på brädor av Malolos typ som "quiver killers". Åker själv bland annat på en Lib-Tech Snow Mullet 165 som är en liknande bräda och det är helt klart den mest mångsidiga bräda jag åkt på och om jag åkte park skulle den fungera perfekt även där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Malolo
Tillbaka
Topp