Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Manolo 166 eller Lib Tech TRS MTX 167?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 383267" data-attributes="member: 28391"><p>Det går alldeles utmärkt att slipa en MTX-bräda med en vanlig handslip. Se till att köpa en som inte är så lång. Jag har ett par stycken från One Ball Jay där själva filen är ungefär 7 cm lång och den fungerar utan problem. Den här vintern har OBJ tagit fram en ännu kortare handfil som är speciellt avsedd för MTX.</p><p></p><p>När det gäller planslpning så fungerar det ju såklart likadant med en MTX-bräda som med vilken annan bräda som helst.</p><p></p><p>DrJ: Med din längd borde det inte vara några problem att hantera en Mullet 172. Men det där med längd är ju alltid en smaksak. Jag tycker nog att en Mullet 172 är mer lättåkt än en "vanlig" bräda på 167-170. När det gäller tillgängligheten så är det inte lätt att få tag på en Mullet. Årets 172 finns i ett ex i Sverige och det är min egen och det är faktiskt det enda exet av årets Mullet överhuvudtaget. Den är såklart till salu om jag får vettigt betalt för den. Jag har åkt på den i 3-4 dagar i våras och den är i väldigt bra skick.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 383267, member: 28391"] Det går alldeles utmärkt att slipa en MTX-bräda med en vanlig handslip. Se till att köpa en som inte är så lång. Jag har ett par stycken från One Ball Jay där själva filen är ungefär 7 cm lång och den fungerar utan problem. Den här vintern har OBJ tagit fram en ännu kortare handfil som är speciellt avsedd för MTX. När det gäller planslpning så fungerar det ju såklart likadant med en MTX-bräda som med vilken annan bräda som helst. DrJ: Med din längd borde det inte vara några problem att hantera en Mullet 172. Men det där med längd är ju alltid en smaksak. Jag tycker nog att en Mullet 172 är mer lättåkt än en "vanlig" bräda på 167-170. När det gäller tillgängligheten så är det inte lätt att få tag på en Mullet. Årets 172 finns i ett ex i Sverige och det är min egen och det är faktiskt det enda exet av årets Mullet överhuvudtaget. Den är såklart till salu om jag får vettigt betalt för den. Jag har åkt på den i 3-4 dagar i våras och den är i väldigt bra skick. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Manolo 166 eller Lib Tech TRS MTX 167?
Tillbaka
Topp