Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Sherlock 11 + Burton Cartel EST 09 hardware
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 862826" data-attributes="member: 28391"><p>Du får gärna tycka precis vad du vill om det jag skriver men att påstå att mina uttalanden har något med okunnighet att göra är inte förankrat i verkligheten. Jag kan mer om snowboard och snowboardhårdvara än de allra flesta i det här landet och mer än 99,9% av Freerides användare. Mina invändningar mot ICS och EST har ingenting med varumärkeslojaliteter att göra utan är min personliga åsikt baserad på 25 års passion för snowboardåkning och snowboardprylar. Tror du verkligen inte att jag har sett/testat hur Burtons produkter fungerar? Givetvis är det enklare att flytta bindningarna med ICS men det är ett rätt futtigt argument i min bok. </p><p></p><p>Jag anser att utvecklingen av ICS är ett resultat av att Burton väldigt gärna vill att man ska köpa deras egna bindningar tillsammans med deras brädor och de vill gärna att andra märken ska behöva betala pengar för att få använda sig av kompatibla produkter. Affärsmässigt väldigt smart. Jag påstår absolut inte att Burton har utvecklat något dåligt, bara att ett vanligt hålsystem och bindningar med vanliga bottenplattor, ur ett rent prestandamässigt perspektiv, faktiskt fungerar precis lika bra. När alla andra märken har samma system för att fästa bindningar på brädor så gör Burton tvärtemot och min åsikt är att de fortfarande är sura över att 3D inte blev industristandard i början av 90-talet, vilket hade gett Burton ofantliga licensintäkter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 862826, member: 28391"] Du får gärna tycka precis vad du vill om det jag skriver men att påstå att mina uttalanden har något med okunnighet att göra är inte förankrat i verkligheten. Jag kan mer om snowboard och snowboardhårdvara än de allra flesta i det här landet och mer än 99,9% av Freerides användare. Mina invändningar mot ICS och EST har ingenting med varumärkeslojaliteter att göra utan är min personliga åsikt baserad på 25 års passion för snowboardåkning och snowboardprylar. Tror du verkligen inte att jag har sett/testat hur Burtons produkter fungerar? Givetvis är det enklare att flytta bindningarna med ICS men det är ett rätt futtigt argument i min bok. Jag anser att utvecklingen av ICS är ett resultat av att Burton väldigt gärna vill att man ska köpa deras egna bindningar tillsammans med deras brädor och de vill gärna att andra märken ska behöva betala pengar för att få använda sig av kompatibla produkter. Affärsmässigt väldigt smart. Jag påstår absolut inte att Burton har utvecklat något dåligt, bara att ett vanligt hålsystem och bindningar med vanliga bottenplattor, ur ett rent prestandamässigt perspektiv, faktiskt fungerar precis lika bra. När alla andra märken har samma system för att fästa bindningar på brädor så gör Burton tvärtemot och min åsikt är att de fortfarande är sura över att 3D inte blev industristandard i början av 90-talet, vilket hade gett Burton ofantliga licensintäkter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Sherlock 11 + Burton Cartel EST 09 hardware
Tillbaka
Topp