Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton T6 - för hård för hoppa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peppo" data-source="post: 219027" data-attributes="member: 32043"><p>Absolut inte för hård för att hoppa med. Tycker snarare att det är lättare att köra med hård bräda när det är ojämt. Bara att trycka igenom, en mjuk bräda skulle ju bara vika sig.</p><p></p><p>Jag har kört T6 dom senaste 4-5 åren och visst dom är stenhårda men å andra sidan får man så otroligt mycket tillbaka bara man orkar ta i lite. Jag hoppar väldigt mycket och enda gångerna jag skulle vilja haft en mjukare bräda är när man kör rails eller håller på och småjibbar. Vill du kunna köra offpist, hoppa bc-kickers och sen dra till parken på samma dag, då är T6 överlägsen. Har kört på Custom (inte Custom x) och tycker att det var rätt stor skillnad till det bättre när jag bytte till T6.</p><p></p><p>Detta är dock bara mina åsikter. Läs mer här: <a href="https://freeride.se/forum/thread.php?t=30843" target="_blank">https://freeride.se/forum/thread.php?t=30843</a></p><p>Förhoppningvis får du fler svar också från folk som har bättre koll än mig <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peppo, post: 219027, member: 32043"] Absolut inte för hård för att hoppa med. Tycker snarare att det är lättare att köra med hård bräda när det är ojämt. Bara att trycka igenom, en mjuk bräda skulle ju bara vika sig. Jag har kört T6 dom senaste 4-5 åren och visst dom är stenhårda men å andra sidan får man så otroligt mycket tillbaka bara man orkar ta i lite. Jag hoppar väldigt mycket och enda gångerna jag skulle vilja haft en mjukare bräda är när man kör rails eller håller på och småjibbar. Vill du kunna köra offpist, hoppa bc-kickers och sen dra till parken på samma dag, då är T6 överlägsen. Har kört på Custom (inte Custom x) och tycker att det var rätt stor skillnad till det bättre när jag bytte till T6. Detta är dock bara mina åsikter. Läs mer här: [URL]https://freeride.se/forum/thread.php?t=30843[/URL] Förhoppningvis får du fler svar också från folk som har bättre koll än mig :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton T6 - för hård för hoppa?
Tillbaka
Topp