Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burtonbräda till lång tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oskarkarlsson" data-source="post: 1051686" data-attributes="member: 57986"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag är på jakt efter en ny bräda till min tjej, men eftersom jag själv bara åker skidor är mina kunskaper om snowboards begränsade. </p><p></p><p>Tjejen är bra på att åka bräda, har åkt i 15 år ungefär, men har haft dålig utrustning, vilket vi nu vill ändra på</p><p>Hon är runt 182 lång och väger runt 75-80 kg. Hon har 42 i sina boots (us 9). Hon åker mestadels pist, men vill pröva på att åka utanför pisten också. Vi åker runt 1 vecka om året.</p><p></p><p>Vi har tittat mest mot burton då det är ett erkänt mycket bra märke, tyvärr är priserna därefter.</p><p>Vi hittade denna bräda på rea: <a href="http://www.lannasport.se/sv/articles/2.2993.84955/burton-custom-ics-wide-0910" target="_blank">http://www.lannasport.se/sv/articles/2.2993.84955/burton-custom-ics-wide-0910</a></p><p></p><p>Våra funderingar kring den är dels längden, hon är van vid att åka på 160 bräda, men 3 cm hit eller dit kan väl inte spela allt för stor roll? Det andra vi undrar över är att den är wide, något som, om jag fattat det rätt, endast behövs om man har 44-45 eller uppåt.</p><p></p><p>Vad tror ni, kan den funka trots att den är wide och 157 cm lång, eller ska vi leta efter något längre och smalare?</p><p></p><p>Tack på förhand, om ni vill ha någon mer info så är det bara att fråga!</p><p></p><p>//Oskar och Sofie</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oskarkarlsson, post: 1051686, member: 57986"] Tjena! Jag är på jakt efter en ny bräda till min tjej, men eftersom jag själv bara åker skidor är mina kunskaper om snowboards begränsade. Tjejen är bra på att åka bräda, har åkt i 15 år ungefär, men har haft dålig utrustning, vilket vi nu vill ändra på Hon är runt 182 lång och väger runt 75-80 kg. Hon har 42 i sina boots (us 9). Hon åker mestadels pist, men vill pröva på att åka utanför pisten också. Vi åker runt 1 vecka om året. Vi har tittat mest mot burton då det är ett erkänt mycket bra märke, tyvärr är priserna därefter. Vi hittade denna bräda på rea: [URL]http://www.lannasport.se/sv/articles/2.2993.84955/burton-custom-ics-wide-0910[/URL] Våra funderingar kring den är dels längden, hon är van vid att åka på 160 bräda, men 3 cm hit eller dit kan väl inte spela allt för stor roll? Det andra vi undrar över är att den är wide, något som, om jag fattat det rätt, endast behövs om man har 44-45 eller uppåt. Vad tror ni, kan den funka trots att den är wide och 157 cm lång, eller ska vi leta efter något längre och smalare? Tack på förhand, om ni vill ha någon mer info så är det bara att fråga! //Oskar och Sofie [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burtonbräda till lång tjej
Tillbaka
Topp