Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mwintz" data-source="post: 59465"><p>S-T jag kan förstå din syn på det hela när dte gäller din privatekonomi. Visst är det attraktivt att köpa saker mycket billigare.</p><p></p><p>Men när det kommer till din senare hälft av resonemang så är du helt ute och cyklar. Det är inte för att vi tycker det är kul, eller för att vi känner för det som saker kostar det det gör. Om du visste vilka marginaler vi handlar med så skulle du inte tro det du gör. Att rea ut saker på 50% när det gäller hårdvara är att gå med förlust, eller med tur plus minus noll. Men gör man det inte så räddar man inte upp några pengar alls. Det är den dystra sanningen för oss butiker.</p><p></p><p>Räkna in en dålig marginal, hyra, löner och omkostnader så inser man snabbat att det är bättre att baka bröd.</p><p></p><p>Sedan kan man ju se det hela på ett mer moraliskt sätt...men jag är inte att dömma.....</p><p></p><p>snön kommer nu!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mwintz, post: 59465"] S-T jag kan förstå din syn på det hela när dte gäller din privatekonomi. Visst är det attraktivt att köpa saker mycket billigare. Men när det kommer till din senare hälft av resonemang så är du helt ute och cyklar. Det är inte för att vi tycker det är kul, eller för att vi känner för det som saker kostar det det gör. Om du visste vilka marginaler vi handlar med så skulle du inte tro det du gör. Att rea ut saker på 50% när det gäller hårdvara är att gå med förlust, eller med tur plus minus noll. Men gör man det inte så räddar man inte upp några pengar alls. Det är den dystra sanningen för oss butiker. Räkna in en dålig marginal, hyra, löner och omkostnader så inser man snabbat att det är bättre att baka bröd. Sedan kan man ju se det hela på ett mer moraliskt sätt...men jag är inte att dömma..... snön kommer nu! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Tillbaka
Topp