Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="S-T" data-source="post: 59466" data-attributes="member: 25772"><p>mwintz. </p><p>Att sänka priset betyder ju nödvändigtvis inte alls att man tjänar mindre pengar. Så som priserna är i dag på den svenska marknade så kan det ju knappast ligga på prisoptimum. </p><p>Exempel:</p><p>Att sälja fem brädor för 6000 ger mindre klirr i kassan än att sälja 6 för 5001 kr. </p><p></p><p>Det hela beror på hur viljan att konsumera förändras i takt med priset ändras, hurvida det överenstämmer med mina siffror i exemplet lämnar jag osagt men att den svenska marknaden nu skulle ligga på prisoptimum finner jag föga troligt. Att viljan att betala högre priser minskar desto mindre man behöver betala på andra ställen utomlands kommer bara att göra de svenska konsumenterna ännu mera priskänsliga, vilket de svenska handlarna kommer att förlora ytterliggare på. </p><p></p><p>Jag tror att det går att hitta en prisnivå som BÅDE butiker och konsumenter tjänar på (illusterat med det lilla exemlet ovan) och med ovanstående resoneman till grund tror jag att det finns utrymme för en sänkt prisnivå som kan gynna samtliga inblandade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="S-T, post: 59466, member: 25772"] mwintz. Att sänka priset betyder ju nödvändigtvis inte alls att man tjänar mindre pengar. Så som priserna är i dag på den svenska marknade så kan det ju knappast ligga på prisoptimum. Exempel: Att sälja fem brädor för 6000 ger mindre klirr i kassan än att sälja 6 för 5001 kr. Det hela beror på hur viljan att konsumera förändras i takt med priset ändras, hurvida det överenstämmer med mina siffror i exemplet lämnar jag osagt men att den svenska marknaden nu skulle ligga på prisoptimum finner jag föga troligt. Att viljan att betala högre priser minskar desto mindre man behöver betala på andra ställen utomlands kommer bara att göra de svenska konsumenterna ännu mera priskänsliga, vilket de svenska handlarna kommer att förlora ytterliggare på. Jag tror att det går att hitta en prisnivå som BÅDE butiker och konsumenter tjänar på (illusterat med det lilla exemlet ovan) och med ovanstående resoneman till grund tror jag att det finns utrymme för en sänkt prisnivå som kan gynna samtliga inblandade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Tillbaka
Topp