Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Theoldskipper" data-source="post: 59471" data-attributes="member: 30253"><p>Jag tänker inte ha något ekonomiskt anförande utan tänker bara skriva om "Parcel Force".</p><p>Jag har beställt kläder 3 ggr genom ett företag som heter Tactics boardshop, www.boardtactics.com. Detta har fungerat mycket bra! 1:a ggn jag beställde tog det 4 dagar att få grejorna efter att jag hade fått orderconfirm från dom. Denna gång behövde jag inte betala varken tull eller moms, fick dessutom grejorna hemlevererade till dörren! Tack och bock! 2:a gången jag beställde tog det istället 12 dagar och jag fick betala hela baletten... inte så kul. 3:e ggn gick det återigen väldigt snabbt och inget skulle betalas, hemleveransen var också ett faktum...nice! </p><p>Jag tog nu kontakt med de som levererar i Sverige, Schenker. De berättade att om företaget som skickar i USA skickar med USPS(United States Postal Service, deras post dvs) och metoden Parcel Force, så går varorna via Tyskland till Sverige och Schenker. Detta går mycket snabbare och inga avgifter tycks tillkomma. Enligt Schenker skulle det vara möjligt för företaget i USA att välja hur dom vill skicka och det skulle desutom vara mycket billigare att sända med Parcel Force. </p><p>Detta som jag skriver om är enbart mina erfarenheter och absolut inga löften, jag kanske bara har haft tur de gånger jag har sluppit betala. Problem som kvarstår är:</p><p>-Vad händer om dom skickar med typ UPS eller DHL?</p><p>-Har jag bara haft tur?</p><p>-Kan företagen verkligen påverka?</p><p>OSV...</p><p>Det vore intressant att höra andra beställares erfarenheter för det är onekligen ett sätt att spara några kronor!</p><p>En god idé är att kontakta företaget i USA per TELEFON, inte mail, innan ni beställer, detta för att få klart för er hur allt verkligen ligger till...</p><p>Ledsen för den hemska berättartekniken, hungrig som fan!</p><p></p><p>Snart måste snön komma!!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Theoldskipper, post: 59471, member: 30253"] Jag tänker inte ha något ekonomiskt anförande utan tänker bara skriva om "Parcel Force". Jag har beställt kläder 3 ggr genom ett företag som heter Tactics boardshop, www.boardtactics.com. Detta har fungerat mycket bra! 1:a ggn jag beställde tog det 4 dagar att få grejorna efter att jag hade fått orderconfirm från dom. Denna gång behövde jag inte betala varken tull eller moms, fick dessutom grejorna hemlevererade till dörren! Tack och bock! 2:a gången jag beställde tog det istället 12 dagar och jag fick betala hela baletten... inte så kul. 3:e ggn gick det återigen väldigt snabbt och inget skulle betalas, hemleveransen var också ett faktum...nice! Jag tog nu kontakt med de som levererar i Sverige, Schenker. De berättade att om företaget som skickar i USA skickar med USPS(United States Postal Service, deras post dvs) och metoden Parcel Force, så går varorna via Tyskland till Sverige och Schenker. Detta går mycket snabbare och inga avgifter tycks tillkomma. Enligt Schenker skulle det vara möjligt för företaget i USA att välja hur dom vill skicka och det skulle desutom vara mycket billigare att sända med Parcel Force. Detta som jag skriver om är enbart mina erfarenheter och absolut inga löften, jag kanske bara har haft tur de gånger jag har sluppit betala. Problem som kvarstår är: -Vad händer om dom skickar med typ UPS eller DHL? -Har jag bara haft tur? -Kan företagen verkligen påverka? OSV... Det vore intressant att höra andra beställares erfarenheter för det är onekligen ett sätt att spara några kronor! En god idé är att kontakta företaget i USA per TELEFON, inte mail, innan ni beställer, detta för att få klart för er hur allt verkligen ligger till... Ledsen för den hemska berättartekniken, hungrig som fan! Snart måste snön komma!!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Tillbaka
Topp