Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="S-T" data-source="post: 59472" data-attributes="member: 25772"><p>Mats</p><p>Att det skulle råda någon optimal balans på marknaden och att vi nu skulle befinna oss vid prisoptimum bara för att folk handlar lite grejer kan jag inte riktigt köpa. Men vem vet det kanske bara är jag som tycker att prisnivån är hög. Men att man skulle höja priset vid en mättad marknad låter ju otroligt bakvänt. Det är ju knappast högre priser som ökar konsumtionen. Folk vill alltid köpa nyare och bättre grejer så en mättnad på marknaden tror jag inte kommer att uppnås genom en liten prissänkning. Visst fler grejer kommer att köpas, men samtidigt så kommer fler grejer att bli utslitna och föråldrade vilket leder till förnyad efterfrågan.</p><p> </p><p>OK exemplet var inte helt bra eftersom jag använde mig av pris per bräda istället för vinst per bräda, med principen är den samma. Prisoptimum är det pris som genererar maximal VINST (inte max omsättning) för de som är verksamma på marknaden. Allt jag säger är att utifrån prisoptimum- metoden så jag tror att både handlarna och konsumenterna skulle tjäna på en generell prissänkning. Alla skulle bli lyckligare, handlare som kunsument. Men om jag har fel och vi redan befinner oss vi den optimala prisnivån så är ju allt som det ska. Peace, love and understanding. </p><p></p><p>Tack Theoldskipper för tipset. För tre år sedan beställde jag från USA (bigdeal) och det skickade med UPS och då fick jag betala både moms och tull, så undvik UPS.</p><p>Fler butiker i EU:</p><p>fifty-eight.de</p><p>chb-boardshop.de</p><p>msp-trendsport.de</p><p>hot-zone.tv</p><p>freestyle-shop-de</p><p>snow24.de</p><p>boardshop.at</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="S-T, post: 59472, member: 25772"] Mats Att det skulle råda någon optimal balans på marknaden och att vi nu skulle befinna oss vid prisoptimum bara för att folk handlar lite grejer kan jag inte riktigt köpa. Men vem vet det kanske bara är jag som tycker att prisnivån är hög. Men att man skulle höja priset vid en mättad marknad låter ju otroligt bakvänt. Det är ju knappast högre priser som ökar konsumtionen. Folk vill alltid köpa nyare och bättre grejer så en mättnad på marknaden tror jag inte kommer att uppnås genom en liten prissänkning. Visst fler grejer kommer att köpas, men samtidigt så kommer fler grejer att bli utslitna och föråldrade vilket leder till förnyad efterfrågan. OK exemplet var inte helt bra eftersom jag använde mig av pris per bräda istället för vinst per bräda, med principen är den samma. Prisoptimum är det pris som genererar maximal VINST (inte max omsättning) för de som är verksamma på marknaden. Allt jag säger är att utifrån prisoptimum- metoden så jag tror att både handlarna och konsumenterna skulle tjäna på en generell prissänkning. Alla skulle bli lyckligare, handlare som kunsument. Men om jag har fel och vi redan befinner oss vi den optimala prisnivån så är ju allt som det ska. Peace, love and understanding. Tack Theoldskipper för tipset. För tre år sedan beställde jag från USA (bigdeal) och det skickade med UPS och då fick jag betala både moms och tull, så undvik UPS. Fler butiker i EU: fifty-eight.de chb-boardshop.de msp-trendsport.de hot-zone.tv freestyle-shop-de snow24.de boardshop.at [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
burtons online butik?!
Tillbaka
Topp