Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Butiken Sport Bittl, är den att lita på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1329733" data-attributes="member: 29440"><p>Denna montering ser ju riktigt dålig ut, både snett och ocentrerad, mer än 2mm tycker jag det ser ut som. Men som sagt, har varit med om andra som monterat snett också och sen dess montrar jag själv. Testade för första gången med en riktig borrmall till Shift härom veckan, och man får vara lite noggrann att man tryckt ner den ordentligt. Plastklossarna som klämmer mot skidans kanter måste man också kolla att de är fasttryckta ordentligt samt att de är av PP eller liknande som är rätt mjukt och inte helt raka /plana på sidorna pga sjunk i materialet. Så det känns inte som något precisionsverktyg direkt. </p><p>Jag markerade ut hålen på skidan för att dubbelkolla och tyckte inte hålen på mallen kom exakt på markeringarna vid första försöket utan fick ta ett omtag innan jag var nöjd. Känns som att om man är en slarvig person som också har bråttom så finns möjligheten att få det fel, men över 2mm borde inte vara möjligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1329733, member: 29440"] Denna montering ser ju riktigt dålig ut, både snett och ocentrerad, mer än 2mm tycker jag det ser ut som. Men som sagt, har varit med om andra som monterat snett också och sen dess montrar jag själv. Testade för första gången med en riktig borrmall till Shift härom veckan, och man får vara lite noggrann att man tryckt ner den ordentligt. Plastklossarna som klämmer mot skidans kanter måste man också kolla att de är fasttryckta ordentligt samt att de är av PP eller liknande som är rätt mjukt och inte helt raka /plana på sidorna pga sjunk i materialet. Så det känns inte som något precisionsverktyg direkt. Jag markerade ut hålen på skidan för att dubbelkolla och tyckte inte hålen på mallen kom exakt på markeringarna vid första försöket utan fick ta ett omtag innan jag var nöjd. Känns som att om man är en slarvig person som också har bråttom så finns möjligheten att få det fel, men över 2mm borde inte vara möjligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Butiken Sport Bittl, är den att lita på?
Tillbaka
Topp