Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
butiksrace vs race
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ARE1977" data-source="post: 853712" data-attributes="member: 56498"><p>Måste dock tillstå att jag genom åren har haft turen att testa många fina racestock skidor som de svenska valt bort, m funnit att de lite bredare butiksrace skiesen passat bäst då de är bredare över hela skidan, "därför bär bättre" och är enklare att stå/åka "lätt" på alltså inte nyper mitt i svängen då underlaget inte är is/hård konstsnö. Så även att det krävs lite karl att svänga runt ett par skies från en lite större WC åkare, när man inte är på tå (bakis) eller utrymmet inte finns.(pga svängr)</p><p></p><p>Jag har dock sällan varit så lycklig som när man vallar, klickar i eller åker ett par skidor från en av hjältarna. Så alla som känner att intresset brinner i hjärtat bör någon gång i livet äga ett par. Håller m Anders_Nilsson om Damskies, som vanligt är man även överens m Carled och testarens testare Mno.</p><p></p><p>+Akta Dig dock för oseriösa säljare, Stukade skidor pga vurpor -flexa jämför, syns inte m känns.</p><p></p><p>+Kolla även ev lagningar av ex kant när Du flexar.</p><p></p><p>Först i backen och kör så det ryker!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARE1977, post: 853712, member: 56498"] Måste dock tillstå att jag genom åren har haft turen att testa många fina racestock skidor som de svenska valt bort, m funnit att de lite bredare butiksrace skiesen passat bäst då de är bredare över hela skidan, "därför bär bättre" och är enklare att stå/åka "lätt" på alltså inte nyper mitt i svängen då underlaget inte är is/hård konstsnö. Så även att det krävs lite karl att svänga runt ett par skies från en lite större WC åkare, när man inte är på tå (bakis) eller utrymmet inte finns.(pga svängr) Jag har dock sällan varit så lycklig som när man vallar, klickar i eller åker ett par skidor från en av hjältarna. Så alla som känner att intresset brinner i hjärtat bör någon gång i livet äga ett par. Håller m Anders_Nilsson om Damskies, som vanligt är man även överens m Carled och testarens testare Mno. +Akta Dig dock för oseriösa säljare, Stukade skidor pga vurpor -flexa jämför, syns inte m känns. +Kolla även ev lagningar av ex kant när Du flexar. Först i backen och kör så det ryker!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
butiksrace vs race
Tillbaka
Topp