Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
butiksracer vs riktig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeterH" data-source="post: 1051651" data-attributes="member: 82038"><p>[USER=12630]@Snowgod[/USER] har helt rätt. </p><p></p><p></p><p>Race Stock / FIS skidan:</p><p>Alltid träkärna för att öka vridstyvheten. </p><p>Det gör dem också betydligt styvare och mer krävande. </p><p>Jag kör fritt på ett par atomic d2 race (butiksracer) och lite bana med FIS lagg</p><p>Redan på min nivå gör det mkt stor skillnad på hårt underlag. </p><p></p><p>Skidorna paras efter hårdhet för noggrannhet. </p><p>Ibland märks de. Atomic/Solomon anger nedböjning i mm för fram och bak. </p><p>Standard sl herr brukar vara 37/27 mm. </p><p></p><p>Smalare stålkanter för lägre friktion. </p><p>Detta har jag aldrig märkt. </p><p></p><p>Mjukare stål, går att få betydligt vassare. </p><p>Håller skärpan betydligt kortare. </p><p>Bryner man ofta blir skidan toppenbra. </p><p>På min nivå är det mkt viktigt. </p><p></p><p>Belaget är mer poröst för att ta valla bättre. </p><p>Vallar man inte ofta blir belaget skitigt. </p><p>Bara jobbigt tycker jag. </p><p></p><p>Tips</p><p>I parallellslalom kör de bla 175cm R16. </p><p>Har testat Atomic/Salomon. </p><p>Toppen bra skida för friåkning. </p><p></p><p>En lagom åkt FIS sl alt gs skida har mjuknat något och kan därmed vara ett bra köp. </p><p></p><p>Med en för mjuk pjäxa så får man inte ut det sista, bästa ur FIS skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeterH, post: 1051651, member: 82038"] [USER=12630]@Snowgod[/USER] har helt rätt. Race Stock / FIS skidan: Alltid träkärna för att öka vridstyvheten. Det gör dem också betydligt styvare och mer krävande. Jag kör fritt på ett par atomic d2 race (butiksracer) och lite bana med FIS lagg Redan på min nivå gör det mkt stor skillnad på hårt underlag. Skidorna paras efter hårdhet för noggrannhet. Ibland märks de. Atomic/Solomon anger nedböjning i mm för fram och bak. Standard sl herr brukar vara 37/27 mm. Smalare stålkanter för lägre friktion. Detta har jag aldrig märkt. Mjukare stål, går att få betydligt vassare. Håller skärpan betydligt kortare. Bryner man ofta blir skidan toppenbra. På min nivå är det mkt viktigt. Belaget är mer poröst för att ta valla bättre. Vallar man inte ofta blir belaget skitigt. Bara jobbigt tycker jag. Tips I parallellslalom kör de bla 175cm R16. Har testat Atomic/Salomon. Toppen bra skida för friåkning. En lagom åkt FIS sl alt gs skida har mjuknat något och kan därmed vara ett bra köp. Med en för mjuk pjäxa så får man inte ut det sista, bästa ur FIS skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
butiksracer vs riktig
Tillbaka
Topp