Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bydalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 852023" data-attributes="member: 12924"><p>Eftersom jag aldrig varit där, så VET jag inte. Men, eftersom jag är något av en kartoman har jag naturligtvis en topografisk karta över området. Av dessa kan man oftast utläsa en hel del skoj.</p><p></p><p>Så, enligt denna ser det ut som om följande kan vara bra:</p><p><strong>Nordsidan Västerfjället:</strong> Ser ut att kunna ge ca 500 höjdmeter fin åkning, ner mot höbodarna. Hudar upp igen, eller bli upplockad av ngn på vägen mot Mårdsundsbodarna.</p><p><strong>Sydsidan Västerfjället:</strong> Något mindre lutning, men även här ca 500 höjdmeter ner mot Bydalen igen.</p><p><strong>Drommen:</strong> Ser ut att vara åkbart i alla möjliga riktningar, med bra lutning. Ca 500 höjdmeter ner mot Bydalen igen. Mindre åt de övriga hållen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 852023, member: 12924"] Eftersom jag aldrig varit där, så VET jag inte. Men, eftersom jag är något av en kartoman har jag naturligtvis en topografisk karta över området. Av dessa kan man oftast utläsa en hel del skoj. Så, enligt denna ser det ut som om följande kan vara bra: [b]Nordsidan Västerfjället:[/b] Ser ut att kunna ge ca 500 höjdmeter fin åkning, ner mot höbodarna. Hudar upp igen, eller bli upplockad av ngn på vägen mot Mårdsundsbodarna. [b]Sydsidan Västerfjället:[/b] Något mindre lutning, men även här ca 500 höjdmeter ner mot Bydalen igen. [b]Drommen:[/b] Ser ut att vara åkbart i alla möjliga riktningar, med bra lutning. Ca 500 höjdmeter ner mot Bydalen igen. Mindre åt de övriga hållen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bydalen
Tillbaka
Topp