Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bygga egna puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelB" data-source="post: 1030877" data-attributes="member: 96893"><p>Haha roligt projekt</p><p></p><p>Igen erfarenhet av att bygga skidor men jag har byggt en hel del olika longboards och dom första hade samma typ av uppbyggnad. </p><p></p><p>Det såg ut som att du använde dig av furu plywood, om det är fallet och skidorna råkar gå av lite för lätt så är det nog problemet. Furuplywood har tendensen att gå av istället för att böjas. Björk däremot är mycket segare och klarar att böjas mycket mer testa det om du ska bygga ett par till.</p><p></p><p>Sen hade jag en del problem med att glasfibern delaminerade när jag använde polyester, använder epoxi nu vilket är bättre men dyrare men om du inte vill kosta på epoxi kan man innan man lägger polyestern pensla på lite utspädd polyester på trät så det kan suga in lite polyester i fibrerna lättare och då få bättre vidhäftning.</p><p></p><p>Hoppas du får lite snö att testa dem i, i lössnö lär det ju funka fint.</p><p></p><p>Sen har du lust att ta det flera steg längre så kolla in </p><p>www.skibuilders.com</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelB, post: 1030877, member: 96893"] Haha roligt projekt Igen erfarenhet av att bygga skidor men jag har byggt en hel del olika longboards och dom första hade samma typ av uppbyggnad. Det såg ut som att du använde dig av furu plywood, om det är fallet och skidorna råkar gå av lite för lätt så är det nog problemet. Furuplywood har tendensen att gå av istället för att böjas. Björk däremot är mycket segare och klarar att böjas mycket mer testa det om du ska bygga ett par till. Sen hade jag en del problem med att glasfibern delaminerade när jag använde polyester, använder epoxi nu vilket är bättre men dyrare men om du inte vill kosta på epoxi kan man innan man lägger polyestern pensla på lite utspädd polyester på trät så det kan suga in lite polyester i fibrerna lättare och då få bättre vidhäftning. Hoppas du får lite snö att testa dem i, i lössnö lär det ju funka fint. Sen har du lust att ta det flera steg längre så kolla in www.skibuilders.com [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bygga egna puderskidor
Tillbaka
Topp