Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bygga hjälm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HenningO" data-source="post: 74720" data-attributes="member: 29158"><p>Trevligt med fler synpunkter!</p><p></p><p>Funderat på det där med att köra med epoxy och glas/kolfiber. Jag har inte pysslat med det förut, och som jag förstår det så är det inte helt lätt att få till dubbelkrökta ytor, mao. halvsfär ==> hjälm.</p><p></p><p>Kolfiber är dessutom hyfsat dyrt, det känns som att man vill ha byggt en hjälm eller två innan man ger sig på det.</p><p></p><p>Men som många har påpekat så kan nog "insidan" bli den klurigaste delen. Eftersom pluggen byggs av ett skummaterial, och man gjuter hjälmen direkt på pluggen så borde man kunna låta bli att plocka bort hela pluggen och använda det som frigolitsubstitut (de är väl egentligen rätt nära besläktade). </p><p></p><p>Tacksam för fler intressanta vinklingar på det hela!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HenningO, post: 74720, member: 29158"] Trevligt med fler synpunkter! Funderat på det där med att köra med epoxy och glas/kolfiber. Jag har inte pysslat med det förut, och som jag förstår det så är det inte helt lätt att få till dubbelkrökta ytor, mao. halvsfär ==> hjälm. Kolfiber är dessutom hyfsat dyrt, det känns som att man vill ha byggt en hjälm eller två innan man ger sig på det. Men som många har påpekat så kan nog "insidan" bli den klurigaste delen. Eftersom pluggen byggs av ett skummaterial, och man gjuter hjälmen direkt på pluggen så borde man kunna låta bli att plocka bort hela pluggen och använda det som frigolitsubstitut (de är väl egentligen rätt nära besläktade). Tacksam för fler intressanta vinklingar på det hela! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bygga hjälm
Tillbaka
Topp