Bygga in Hörlurar?

hugooo

Ny medlem
Bygga in Hörlurar?
Nån som vet hur man bygger in hörlurar i hjälmen??? ller gjort det själv?..
Har typ snowboard hjälm som man kan ta bort öronskydds sakerna på! :D

Bygga in Hörlurar?
Möjligheterna att bygga in hörlurar i en hjälm skiljer sig från hjälm till hjälm. Det behövs nog sånna där mindre högtalare som är i riktiga hörlurar, dom ska även ha en sladd som är hyffsat lång mellan sig. då skalar du bara ner hörluren så att högtalarna och sladdarna är kvar. och trixxar sen in det i hjälmen.

Har du en sån där klassiskt jibb hjälm som typ Skycap eller ngn annan av samma stuk kan du göma högtalarna i öronskyddet och sen leder du bara kabeln på andra sidan hjälmfordet till andra öronskyddet.. Hur du sätter fast högtalaren i öronfodretfordet är upp till dig, ett tips är iaf att klä den i mjukt tyg så att du inte får ont i öronen av vassa kanter, du kan limma eller fästa kardborre på andra sidan av högtalaren för att fästa den i öronskyddet eller så kanske den sitter bra där utan ngt alls. Testa och var kreativ!! Det är det allra bästa! :)

Lycka till

/Dan Banan

Bygga in Hörlurar?
Gå in på ebay.com. Leta upp en Giro 9 med tune ups. Jag köpte en ny där för 140 dollar (inklusive frakt). I Sverige kostar dom 2000

Bygga in Hörlurar?
ja har satt in ett par koss the plug i min protec! det var inte svårt alls..ja skar kryss i öronlappen sen la ja dit själva luren..sen tog ja bara vanlig karborre och satt över med ett litet hål i..koss the plug funkar så att du kan ta bårt själva grejjen som du har i öratsen sätter du den genom det lilla hålet i karborren..men du kan ju fråga om du vill veta mer! hare gött och lycka till

Bygga in Hörlurar?
vet ej, men om du snart tröttnar på din hjälm har Arnette en ny modell till rimligt pris med inbyggda hörlurar. kostar ca 800 SEK

Bygga in Hörlurar?
Tja! Faktum är att jag har ett uf företag som faktiskt säljer färdiga muffar med inbyggda högtalare av bra kvalitet;) aux-uttag finns på ena muffen men sladden mellan dem leder vi på baksidan av hjälmen under en självlysande plast som klistras på hjälmen// skitfränt när det är mörkt:P

Bygga in Hörlurar?
OskarLofsved sa:
Tja! Faktum är att jag har ett uf företag som faktiskt säljer färdiga muffar med inbyggda högtalare av bra kvalitet;) aux-uttag finns på ena muffen men sladden mellan dem leder vi på baksidan av hjälmen under en självlysande plast som klistras på hjälmen// skitfränt när det är mörkt:P
Detta måste vara något typ av rekord! Att dra upp tråd som ingen har varit aktiv på sedan 2005. bra jobbat
@OskarLofsved

Bygga in Hörlurar?
Bertan sa:
OskarLofsved sa:
Detta måste vara något typ av rekord! Att dra upp tråd som ingen har varit aktiv på sedan 2005. bra jobbat
@OskarLofsved
Det va en brud som bumpade en 14 år gammal tråd för en drygt vecka sedan. Ville nog visa de gamla rävarna att man fortfarande kan hänga upp skidor på väggen!

Edit: Skojar bara, hon va bara 11 år för sen.
Den jag tänkte på va en snubbe som skrev i tråden "knän" 13 för sent.

Senast ändrad:
Bygga in Hörlurar?
Jag hade dock kunnat stödja dig och ditt UF, om det är bra ljud och om jag slipper den självlysande plasten.

Tillbaka
Topp