Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
bygge av box
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tryckfel" data-source="post: 945488" data-attributes="member: 132625"><p>Uhm. Kanske tänker fel men om boxen är mindre (lika bred som</p><p>Pjäxorna är lång ungefär) så borde trycket bli mer jämnt fördelat än om den hade varit väldigt bred då trycket hade blivit placerat mitt på boxen istället för ut mot kanterna om den är smalare. Så tänker jag iallafall. </p><p></p><p>Lägger du en tung sten på en yta som är säg 60 cm bred så blir de ju mer tryck än om ytan var säg 20</p><p>Cm bred. Trycket blir mer fördelat istället för allt på ett ställe? </p><p></p><p>Har jag rätt eller fel? Har jag fel går jag fan om skolan :p</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tryckfel, post: 945488, member: 132625"] Uhm. Kanske tänker fel men om boxen är mindre (lika bred som Pjäxorna är lång ungefär) så borde trycket bli mer jämnt fördelat än om den hade varit väldigt bred då trycket hade blivit placerat mitt på boxen istället för ut mot kanterna om den är smalare. Så tänker jag iallafall. Lägger du en tung sten på en yta som är säg 60 cm bred så blir de ju mer tryck än om ytan var säg 20 Cm bred. Trycket blir mer fördelat istället för allt på ett ställe? Har jag rätt eller fel? Har jag fel går jag fan om skolan :p [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
bygge av box
Tillbaka
Topp