Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Byta snowboard mot skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiasborg" data-source="post: 1197588" data-attributes="member: 102405"><p>En enkel resa.</p><p>Började med 10 år på skidor men åkte bräda hela 90 talet. Sen kom barn och tvingades tillbaks på skidor igen runt 2005... svårt bogsera barn på en bräda.</p><p>Ångrar inte flytten till skidor. Under min snowboardperiod på 10-15år hade skidorna utvecklats från död tristess till levande eufori så det var en sån glädje och överraskning att skida igen! Tycker inte jag sett samma utveckling på bräda.</p><p>Det var enkelt att skola om från 80tals parallellsladd till dagens breda stance och skärande sväng.</p><p>En fördel jag upplever med bräda är att det känns lite tryggare att hoppa och trixa...färre långa saker fästa vid kroppen som önskar vrida lemmar ur led. Plus att det är en barnlek att köra puder.</p><p>Har några brädor ståendes i garaget som jag kör på ibland men jag tycker skidor är njutbara i långt fler fören.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiasborg, post: 1197588, member: 102405"] En enkel resa. Började med 10 år på skidor men åkte bräda hela 90 talet. Sen kom barn och tvingades tillbaks på skidor igen runt 2005... svårt bogsera barn på en bräda. Ångrar inte flytten till skidor. Under min snowboardperiod på 10-15år hade skidorna utvecklats från död tristess till levande eufori så det var en sån glädje och överraskning att skida igen! Tycker inte jag sett samma utveckling på bräda. Det var enkelt att skola om från 80tals parallellsladd till dagens breda stance och skärande sväng. En fördel jag upplever med bräda är att det känns lite tryggare att hoppa och trixa...färre långa saker fästa vid kroppen som önskar vrida lemmar ur led. Plus att det är en barnlek att köra puder. Har några brädor ståendes i garaget som jag kör på ibland men jag tycker skidor är njutbara i långt fler fören. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Byta snowboard mot skidor
Tillbaka
Topp