Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Byta snowboard mot skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1197638" data-attributes="member: 59050"><p>Hälsningar från Aosta dalen! Jag har försökt att lära mig åka skidor ca. 5 år efter över 20 år på brädor. Svårt som fan! Just nu är jag här bara med skidor, men hyrde i går en bräda (nyaste Jones Hovercraft 160, bästa brädan jag har åkt i hela mitt liv). Javisst kan man åka fortare med skidor, även jag, men jag tror, att jag skall aldrig lära mig åka lössnö med skidor ordentligt. Och också med piståkning: När det börjar bli pucklar, mycket folk, dåligt sikt och brant, så är jag i stora problem utan min bräda.</p><p>Skaffa dig några ganska korta all mountain skidor först, absolut inte långa och breda! Glöm alla så kallade freeride skidor! Jag har några K2 80 mm breda skidor, 177 långa, som jag klarar med. Långare och bredare är svårare.</p><p>Om du vill köpa en raket bräda för mjuka brädskor, köp en boardercross bräda. Jones Flagship är också en grym bräda, absolut för mycket för mig på dåliga förhållenda och mycket brant. Jag är ännu nöjd med min 5 år gammal 164 Hovercraft.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1197638, member: 59050"] Hälsningar från Aosta dalen! Jag har försökt att lära mig åka skidor ca. 5 år efter över 20 år på brädor. Svårt som fan! Just nu är jag här bara med skidor, men hyrde i går en bräda (nyaste Jones Hovercraft 160, bästa brädan jag har åkt i hela mitt liv). Javisst kan man åka fortare med skidor, även jag, men jag tror, att jag skall aldrig lära mig åka lössnö med skidor ordentligt. Och också med piståkning: När det börjar bli pucklar, mycket folk, dåligt sikt och brant, så är jag i stora problem utan min bräda. Skaffa dig några ganska korta all mountain skidor först, absolut inte långa och breda! Glöm alla så kallade freeride skidor! Jag har några K2 80 mm breda skidor, 177 långa, som jag klarar med. Långare och bredare är svårare. Om du vill köpa en raket bräda för mjuka brädskor, köp en boardercross bräda. Jones Flagship är också en grym bräda, absolut för mycket för mig på dåliga förhållenda och mycket brant. Jag är ännu nöjd med min 5 år gammal 164 Hovercraft. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Byta snowboard mot skidor
Tillbaka
Topp