Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Byta snowboard mot skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hassel99" data-source="post: 1197722" data-attributes="member: 90094"><p>Jag har åkt bräda i ca 15 år och även hard boots och allt vad det innebär. Älskade carvingsvängar och kraften som blir när man ligger på.</p><p>Då jag ville ha bra sikt för att se vad som kom framåt var det en dimmig dag för ca 6 år sedan och tänkte att det komme rinte bli ngn bra åkning.</p><p>Bestämde mig för att hyra skidor för att lära mig det istället och har sedan den dagen aldrig åkt bräda igen.</p><p></p><p>Klara fördelarna är att jag är inte alls lika beroende av bra sikt samt enormt mkt smidigare vid transportsträckor o dyl.</p><p>Dagens skidor kan ge ungefär samma kraft i svängarna som carvingbräda.</p><p>Däremot var mina Deeluxe 700 bra mkt skönare än några skidpjäxor jag provat.</p><p></p><p>Gick relativt snabbt att komma igång med skidor men först nu efter 6 säsonger känner jag att skidåkningen ligger i nivå med brädåkningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hassel99, post: 1197722, member: 90094"] Jag har åkt bräda i ca 15 år och även hard boots och allt vad det innebär. Älskade carvingsvängar och kraften som blir när man ligger på. Då jag ville ha bra sikt för att se vad som kom framåt var det en dimmig dag för ca 6 år sedan och tänkte att det komme rinte bli ngn bra åkning. Bestämde mig för att hyra skidor för att lära mig det istället och har sedan den dagen aldrig åkt bräda igen. Klara fördelarna är att jag är inte alls lika beroende av bra sikt samt enormt mkt smidigare vid transportsträckor o dyl. Dagens skidor kan ge ungefär samma kraft i svängarna som carvingbräda. Däremot var mina Deeluxe 700 bra mkt skönare än några skidpjäxor jag provat. Gick relativt snabbt att komma igång med skidor men först nu efter 6 säsonger känner jag att skidåkningen ligger i nivå med brädåkningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Byta snowboard mot skidor
Tillbaka
Topp