Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Byta tranceiver? BCA Tracker DTS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 1029534" data-attributes="member: 51492"><p>Den gula av/på knappen på min gamla Barryvox gick sönder i april förra året. Den är mycket lätt att byta men Mammut vägrade skicka reservdelar med hänvisning till att det är säkerhetsutrustning som bara de ska pilla på.</p><p></p><p>Skickade in enheten för reparation men de sa då att de inte hade reservdelar och hade upphört med service på denna modell. Ifrågasatte varför de behövde två månader för att komma fram till detta när de redan innan de fick in enheten visste vilken modell det var och att felet var av/på knappen.</p><p></p><p>Vidare vägrade de att skicka tillbaka den trasiga till mig eftersom det är "säkerhetsutrustning". Detta kan inte vara lagligt eftersom det är min egendom som jag gör vad jag vill med. Fick köpa en ny Pulse till bra pris och alla nöjda till slut. Hade jag inte behövt en ny så vete f-n hur det slutat. Lite trist dock att Mammut inte vill underhålla äldre modeller.</p><p></p><p>Att skicka in transan för koll till Mammut om jag själv inte hittar något fel på den skulle jag inte göra. Risken är uppenbar att de tar transan i beslag för någon upplevd defekt varpå de indirekt tvingar dig att köpa en ny av just deras märke.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 1029534, member: 51492"] Den gula av/på knappen på min gamla Barryvox gick sönder i april förra året. Den är mycket lätt att byta men Mammut vägrade skicka reservdelar med hänvisning till att det är säkerhetsutrustning som bara de ska pilla på. Skickade in enheten för reparation men de sa då att de inte hade reservdelar och hade upphört med service på denna modell. Ifrågasatte varför de behövde två månader för att komma fram till detta när de redan innan de fick in enheten visste vilken modell det var och att felet var av/på knappen. Vidare vägrade de att skicka tillbaka den trasiga till mig eftersom det är "säkerhetsutrustning". Detta kan inte vara lagligt eftersom det är min egendom som jag gör vad jag vill med. Fick köpa en ny Pulse till bra pris och alla nöjda till slut. Hade jag inte behövt en ny så vete f-n hur det slutat. Lite trist dock att Mammut inte vill underhålla äldre modeller. Att skicka in transan för koll till Mammut om jag själv inte hittar något fel på den skulle jag inte göra. Risken är uppenbar att de tar transan i beslag för någon upplevd defekt varpå de indirekt tvingar dig att köpa en ny av just deras märke. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Byta tranceiver? BCA Tracker DTS
Tillbaka
Topp