Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Byta ut Mantran till Mantra el Gotama el Line el?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="666peja666" data-source="post: 594818" data-attributes="member: 97735"><p>Tänkte berätta hur det blev (om allt funkar som det skall). </p><p></p><p>Jag var uppe i Tandådalen på skidtestarhelgen och hade en fantastisk helg, hur kul som helst. Provade en hel del men många av skidorna bara ett par tre åk i oftast uppkörd pist med is och pucklar om vartannat, så det är absolut inte säkert att alla mina omdömen skulle vara desamma efter en hel bra dag på dem, men: </p><p></p><p>- Völkl Gotama - 9 åk på tre tillfällen. som mantran med plus på allt, även de negativa sidorna. Rockern gjorde skidan svår att få ned i is men en riktigt lekfull, stabil och kompetent skida. Hellre den än Mantran!</p><p></p><p>- Völkl racetiger gs - 2 åk lördag morgon i preparerad pist. pisträscher. kul! </p><p></p><p>- Völkl kuro - 1 åk. mest på kul och omöjligt att ge omdöme. </p><p></p><p>- Nordica enforcer – 3 åk. som mantran. exakt. bra skida. </p><p></p><p>- Kästle, MX 108. 1 åk. Inte min grej. </p><p></p><p>- Black crows navis 186. 6 åk delat på två tillfällen. Riktigt kul första gången men svårare och trögare den andra gången. Vad det berodde på vet jag inte. ok. </p><p></p><p>- Line prophet 100. 6-7 åk på två tillfällen. Riktigt kul, svängig och lekfull skida. Men den fick mig att börja förstå varför jag gillar mantran. Jag vill ha mer stabilitet och lite lugnare tempo. </p><p></p><p>- Line sfb. 3 åk. Inte min grej. Alls. </p><p></p><p>- Ninthward tha 187. tre åk. Som spett i backen. Stabila skidor som krävde kraft för att sitta där men man belönades för slitet. helt ok. </p><p></p><p>- Ninthward Rory silvia. 5 åk vid två tillfällen. Lite mer lekfull än tha 187 men fortfarande en skida som krävde uppmärksamhet och kraft, hela tiden. ok. </p><p></p><p>- K2 obsethed. 3 åk. Inte min grej. </p><p></p><p>- Scott crusader. 3 åk. Inte min skida men ändå ok.</p><p></p><p>- Dynastar Legend Pro XXL. 3 åk. Fantastiskt stabil skida men den fick inte plats i Tandådalen. Säkert bra i rätt miljö men ingen enda-skida för mig.</p><p></p><p>- Extrem Å-bahn. 3 åk. 13 m i radie gjorde den för svängig för mig. Hade ett par sköna svängar men jag fick inte till det. Jag är inte säker på att skidan är fel…</p><p></p><p>- Extrem Big Pen 187cm. 8-10 åk vid fyra tillfällen. Den enda riktigt positiva överraskningen och totalt oväntad. Jag körde sl-svängar i is/puckel för att sedan lägga om till större sväng genom riktigt uppkört skit-före med slag och puckel utan minsta nervositet. Snabbare och enklare än mantran från kant till kant. Direkta och distinkta in i svängen. Sitter i isen som värsta pist-räschern. Bara +++++ på de meter jag kunde testa den. Har svårt och tro att skidan skulle göra mig besviken utanför pisten med sina 122 i midjan. </p><p></p><p>Sen är det tyvärr så att det är 2010 års fulaste skida och kommer inte ge en enda plus-poäng i liftkön. </p><p></p><p>Jag har alltså bokat upp mig på en Big Pen på skistore.se idag och även om jag kanske kommer vara tvungen att hitta en graffiti-gangsta som målar om dem åt mig så är jag övertygad om att jag har hittat hem.</p><p></p><p>Tack för hjälpen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="666peja666, post: 594818, member: 97735"] Tänkte berätta hur det blev (om allt funkar som det skall). Jag var uppe i Tandådalen på skidtestarhelgen och hade en fantastisk helg, hur kul som helst. Provade en hel del men många av skidorna bara ett par tre åk i oftast uppkörd pist med is och pucklar om vartannat, så det är absolut inte säkert att alla mina omdömen skulle vara desamma efter en hel bra dag på dem, men: - Völkl Gotama - 9 åk på tre tillfällen. som mantran med plus på allt, även de negativa sidorna. Rockern gjorde skidan svår att få ned i is men en riktigt lekfull, stabil och kompetent skida. Hellre den än Mantran! - Völkl racetiger gs - 2 åk lördag morgon i preparerad pist. pisträscher. kul! - Völkl kuro - 1 åk. mest på kul och omöjligt att ge omdöme. - Nordica enforcer – 3 åk. som mantran. exakt. bra skida. - Kästle, MX 108. 1 åk. Inte min grej. - Black crows navis 186. 6 åk delat på två tillfällen. Riktigt kul första gången men svårare och trögare den andra gången. Vad det berodde på vet jag inte. ok. - Line prophet 100. 6-7 åk på två tillfällen. Riktigt kul, svängig och lekfull skida. Men den fick mig att börja förstå varför jag gillar mantran. Jag vill ha mer stabilitet och lite lugnare tempo. - Line sfb. 3 åk. Inte min grej. Alls. - Ninthward tha 187. tre åk. Som spett i backen. Stabila skidor som krävde kraft för att sitta där men man belönades för slitet. helt ok. - Ninthward Rory silvia. 5 åk vid två tillfällen. Lite mer lekfull än tha 187 men fortfarande en skida som krävde uppmärksamhet och kraft, hela tiden. ok. - K2 obsethed. 3 åk. Inte min grej. - Scott crusader. 3 åk. Inte min skida men ändå ok. - Dynastar Legend Pro XXL. 3 åk. Fantastiskt stabil skida men den fick inte plats i Tandådalen. Säkert bra i rätt miljö men ingen enda-skida för mig. - Extrem Å-bahn. 3 åk. 13 m i radie gjorde den för svängig för mig. Hade ett par sköna svängar men jag fick inte till det. Jag är inte säker på att skidan är fel… - Extrem Big Pen 187cm. 8-10 åk vid fyra tillfällen. Den enda riktigt positiva överraskningen och totalt oväntad. Jag körde sl-svängar i is/puckel för att sedan lägga om till större sväng genom riktigt uppkört skit-före med slag och puckel utan minsta nervositet. Snabbare och enklare än mantran från kant till kant. Direkta och distinkta in i svängen. Sitter i isen som värsta pist-räschern. Bara +++++ på de meter jag kunde testa den. Har svårt och tro att skidan skulle göra mig besviken utanför pisten med sina 122 i midjan. Sen är det tyvärr så att det är 2010 års fulaste skida och kommer inte ge en enda plus-poäng i liftkön. Jag har alltså bokat upp mig på en Big Pen på skistore.se idag och även om jag kanske kommer vara tvungen att hitta en graffiti-gangsta som målar om dem åt mig så är jag övertygad om att jag har hittat hem. Tack för hjälpen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Byta ut Mantran till Mantra el Gotama el Line el?
Tillbaka
Topp