Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Byta ut skidorna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ragr" data-source="post: 790796" data-attributes="member: 96976"><p>Till att börja med är det ju inte speciellt mycket rocker på S7:an. Det är väl mer något som liknar tip-rocker och hög tipheight. Sedan är den väldigt mjuk framme i nosen vilket ger en rocker-känsla när man åker. Att det skulle vara någon tail-rocker att tala om tycker jag inte, det likar mer twintip. Resten av skidan är styvare än brättena och helt perfekt förutsatt att du ska åka med skidorna som dom ska åkas(puder och inte uppkörd pist som ni pratar om).</p><p></p><p>(Längden på skidan blir ju svår att diskutera när man inte vet hur lång du är (har inte lusläst så du kanske har skrivit det) men jag gör ett försök.)</p><p></p><p>Med det sagt upplevs 188:an som ganska lång om man är van vid en fullrocker-skida även om den inte är 188 cm. Mina S7 är lika långa som mina Ep-pro som ska vara 185cm men jag tror knappt dom är det.. Med andra ord, 188cm blir nog bra för dig(du kan definitivt inte ha 176 eller vad nu den kortare längden är).</p><p></p><p>Nästa tips är att bak-montera S7:an ialf 2 cm, annars upplevs den som väldigt lång bak.</p><p></p><p>Katanan kan jag inte säga så mycket om, hann bara åka mina i 3 puderdagar innan dom försvann. Det lilla jag kan säga är att du borde skaffa en rockerskida då det är mycket roligare enligt mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ragr, post: 790796, member: 96976"] Till att börja med är det ju inte speciellt mycket rocker på S7:an. Det är väl mer något som liknar tip-rocker och hög tipheight. Sedan är den väldigt mjuk framme i nosen vilket ger en rocker-känsla när man åker. Att det skulle vara någon tail-rocker att tala om tycker jag inte, det likar mer twintip. Resten av skidan är styvare än brättena och helt perfekt förutsatt att du ska åka med skidorna som dom ska åkas(puder och inte uppkörd pist som ni pratar om). (Längden på skidan blir ju svår att diskutera när man inte vet hur lång du är (har inte lusläst så du kanske har skrivit det) men jag gör ett försök.) Med det sagt upplevs 188:an som ganska lång om man är van vid en fullrocker-skida även om den inte är 188 cm. Mina S7 är lika långa som mina Ep-pro som ska vara 185cm men jag tror knappt dom är det.. Med andra ord, 188cm blir nog bra för dig(du kan definitivt inte ha 176 eller vad nu den kortare längden är). Nästa tips är att bak-montera S7:an ialf 2 cm, annars upplevs den som väldigt lång bak. Katanan kan jag inte säga så mycket om, hann bara åka mina i 3 puderdagar innan dom försvann. Det lilla jag kan säga är att du borde skaffa en rockerskida då det är mycket roligare enligt mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Byta ut skidorna?
Tillbaka
Topp