Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
canada/usa/alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Larsse" data-source="post: 76383" data-attributes="member: 39353"><p>Förra sesången var jag och mina polare i kanada ett par månader. De ställen vi stannade längst på var Kicking Horse i staden Golden och Fernie. Båda ställena var perfekta, enda nackdelen med resan var att det var det sämsta snöåret på 40 år sades det. Bara mellan 2-3 meter! Åker man till kanada tycker jag att man ska åka dit för att åka puder, parker kan man åka överallt i sverige och europa. Jag fick intrycket att det inte var lika vanligt att ett system hade en obligatorisk park som det är i europa, men det gör inget för oftast kan man bygga gigantiska hopp om man har lust med det. Det finns ju ganska mycket snö! Så jag tycker att du ska träna benen i sommar och köpa en lavinutrustning och allt som behövs för att hika sen åker du till Kicking Horse över vintern så kan du få hur mycket bra åkning som helst.</p><p>Ett annat häftigt ställe är Whitewater som ligger i närheten av staden Nelson. Inte så väldigt mycket fallhöjd men grymt mycket att åka på.</p><p></p><p>//larsson</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Larsse, post: 76383, member: 39353"] Förra sesången var jag och mina polare i kanada ett par månader. De ställen vi stannade längst på var Kicking Horse i staden Golden och Fernie. Båda ställena var perfekta, enda nackdelen med resan var att det var det sämsta snöåret på 40 år sades det. Bara mellan 2-3 meter! Åker man till kanada tycker jag att man ska åka dit för att åka puder, parker kan man åka överallt i sverige och europa. Jag fick intrycket att det inte var lika vanligt att ett system hade en obligatorisk park som det är i europa, men det gör inget för oftast kan man bygga gigantiska hopp om man har lust med det. Det finns ju ganska mycket snö! Så jag tycker att du ska träna benen i sommar och köpa en lavinutrustning och allt som behövs för att hika sen åker du till Kicking Horse över vintern så kan du få hur mycket bra åkning som helst. Ett annat häftigt ställe är Whitewater som ligger i närheten av staden Nelson. Inte så väldigt mycket fallhöjd men grymt mycket att åka på. //larsson [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
canada/usa/alperna
Tillbaka
Topp