Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
canada/usa/alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klara80" data-source="post: 76389" data-attributes="member: 42121"><p>Var i Banff i drygt 3 månader i år, hade det finfint! De har parker i både Lake Louise, Sunshine Village och Norquay, som är de tre orter folk åker till mest från Banff. Tyckte kvalitéten på parkerna varierade lite under tiden jag var där, men för det mesta var det riktigt schysst. När snön kommer finns det underbara lättillgängliga puderrepor, man lär sig snabbt vart man ska åka om man bara frågar sig för. Vad jag fick höra (och märkte) kommer det oftast stora dumps i början av säsongen (runt skiftet nov-dec), sen är det rätt torrt i jan-feb. Sen kommer snön igen i mars-maj. Orterna runt Banff har bland de längsta säsongerna i Nordamerika.</p><p></p><p>En ytterligare fördel är att det inte är så långt att ta sig till andra orter om man hör att snö är på väg dit, eller man bara har lust att testa nåt annat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klara80, post: 76389, member: 42121"] Var i Banff i drygt 3 månader i år, hade det finfint! De har parker i både Lake Louise, Sunshine Village och Norquay, som är de tre orter folk åker till mest från Banff. Tyckte kvalitéten på parkerna varierade lite under tiden jag var där, men för det mesta var det riktigt schysst. När snön kommer finns det underbara lättillgängliga puderrepor, man lär sig snabbt vart man ska åka om man bara frågar sig för. Vad jag fick höra (och märkte) kommer det oftast stora dumps i början av säsongen (runt skiftet nov-dec), sen är det rätt torrt i jan-feb. Sen kommer snön igen i mars-maj. Orterna runt Banff har bland de längsta säsongerna i Nordamerika. En ytterligare fördel är att det inte är så långt att ta sig till andra orter om man hör att snö är på väg dit, eller man bara har lust att testa nåt annat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
canada/usa/alperna
Tillbaka
Topp