Canada?

• Trådstartare Trådstartare UNO
  • Start datum Start datum

UNO

Ny medlem
Canada?
Hej
Jag är sugen på o dra till Canada i vinter, har dock några frågor.
Funkar det bra att fixa boende på plats, eller någon som har bra tips. (har tänkt typ Fernie, Red mountian, Whitewater, Kicking Horse inte så noga)
Tips om bra ort att åka till.
Allmäna tips, när e det smart o fixa biljetter, så fort som möjligt eller?
Bra sätt o ta sig från Calgary till dom olika orterna?
Uno

Canada?
Tillbringade förra vintern i (red mountain) och är mycket nöjd kan jag säga. Vi köpte en bil och var runt en del till kooteny pass, Whitewater och Rogers pass. Till Kooteny och Whitewater är det en timme med bil och till Rogers ca 4.
Alla orter är riktigt grymma men i kooteny och rogers får man gå upp för backen. det snöar ju en del där har för mig att kooteny låg på en 18 och rogers 20 meter per säsong i snitt. I whitewater ligger snödjupet på 12 och i red ca 8 tror jag.
Om jag skulle göra en säsong till i kanada skulle det förmodligen bli i whitewater. Men jag vet inte om man måste köpa en bil om man ska bo i nelson, tror inte det går några bussar mellan nelson och whitewater men det var folk som liftade mellan så det ska nog inte vara några problem.
Åkningen i whitewater tilltalade mig mer en den i red. I whitewater är terängen öppen i red är det nästan bara tät skog som gäller. Är du berädd att gå en bit med hudar så får du riktigt långa underbara i whitewater och kommer kunna åka puder varje dag under säsongen. åka puder hela säsongen kommer du även kunna göra i red. bara du får ett normalt år, vi hade tyvär ett riktigt riktigt dåligt år.
Reser i kandada gör du smidigt med greyhound bussarna. jag fixade mitt boende på plats gick smidigt som bara den. har mail till hon jag bode hos förra säsongen nånstans. fick betala 300 dollar i månaden ca 1800kr. hon var riktigt trevlig, precis som alla kanadesare, och man lärde känna lite annat folk än svenskar så det var grymt.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp