Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="krikonmannen" data-source="post: 2263" data-attributes="member: 12699"><p>Jag var i Fernie senaste säsongen, och både skidåkningen och resten av livet är väldigt bra där, måßte jag säga. Staden är ju ganbska liten (5000 pers), men på vintern är det nästan dubbelt så mycket folk där, och det finns väldigt mycket mer pubar, caféer, affärer och annat (the Arts Station är väldigt trevligt också med fotoklubb och målare och sånt) än i en svensk stad med den storleken.</p><p></p><p>Det stora problemet med Banff är avståndet till backarna. I Fernie liftar man lätt fem minuter upp till liften. Från Banff kan man välja mellan Sunshine och Lake Louise. Louise ligger på sisådär en timmes avstånd, Sunshine är närmare, men jag vet inte hur mycket. </p><p></p><p>Whistler vet jag inte så mycket om alls egentligen, mer än att det är jättestort och jättedyrt. Gillar man storstäder kan man iofs bo i Vancouver och skida i Whistler.</p><p></p><p>Könsfördelingen är jämnare i Lake Louise än i Fernie har jag hört (det är väldigt mycket pojkar i Fernie...) I höstas var jag orolig för att man skulle tröttna på lilla Fernie om man skulle åka bara där hela vintern, men det är ingen risk. Det är lätt att komma åt off-pisten i Fernie (men är det en hyfsad vinter behöver man inte det eftersom det finns hur mycket lössnö som helst i systemet), och dessutom ska de bygga ut liftsystemet til den här säsongen eller nästa. Jag vet inte hur det är med den saken på de andra ställena. </p><p></p><p>Snötillgången varierar ju från år till år, så det går väl inte säga något om hur det är i januari allmånt. I vintras var det perfekt precis efter nyår medan i princip hela februari var regn och skräp.</p><p></p><p>Lycka till, vart du än tar vägen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="krikonmannen, post: 2263, member: 12699"] Jag var i Fernie senaste säsongen, och både skidåkningen och resten av livet är väldigt bra där, måßte jag säga. Staden är ju ganbska liten (5000 pers), men på vintern är det nästan dubbelt så mycket folk där, och det finns väldigt mycket mer pubar, caféer, affärer och annat (the Arts Station är väldigt trevligt också med fotoklubb och målare och sånt) än i en svensk stad med den storleken. Det stora problemet med Banff är avståndet till backarna. I Fernie liftar man lätt fem minuter upp till liften. Från Banff kan man välja mellan Sunshine och Lake Louise. Louise ligger på sisådär en timmes avstånd, Sunshine är närmare, men jag vet inte hur mycket. Whistler vet jag inte så mycket om alls egentligen, mer än att det är jättestort och jättedyrt. Gillar man storstäder kan man iofs bo i Vancouver och skida i Whistler. Könsfördelingen är jämnare i Lake Louise än i Fernie har jag hört (det är väldigt mycket pojkar i Fernie...) I höstas var jag orolig för att man skulle tröttna på lilla Fernie om man skulle åka bara där hela vintern, men det är ingen risk. Det är lätt att komma åt off-pisten i Fernie (men är det en hyfsad vinter behöver man inte det eftersom det finns hur mycket lössnö som helst i systemet), och dessutom ska de bygga ut liftsystemet til den här säsongen eller nästa. Jag vet inte hur det är med den saken på de andra ställena. Snötillgången varierar ju från år till år, så det går väl inte säga något om hur det är i januari allmånt. I vintras var det perfekt precis efter nyår medan i princip hela februari var regn och skräp. Lycka till, vart du än tar vägen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canada
Tillbaka
Topp