Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 2264" data-attributes="member: 10565"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag var på skidsemester i vintras och var en vecka i Whistler/Blackcomb. Det här var månadsskiftet feb-mars.</p><p></p><p>Som skrevs tidigare så är det väldigt dyrt där. En veckas liftkort gick lös på runt 2000:- eller lite mer. Vet inte hur det är i jämförelse med andra ställen i Canada men Whistler/Blackcomb är väl Canadas största skidområde iof.</p><p>Det som vi blev lite besvikna på var den tunga pudersnön, det är ju möjligt att den inte är så tung tidigare på året för när vi var där så var det mycket fuktigt i luften.</p><p></p><p>Det som är bra är att man kan ta sig upp på båda bergen nerefrån torget i byn och det finns ju hur mycket offpiståkning som helst.</p><p></p><p>Vancover är en jättefin stad som du borde besöka om du ändå ska till den sidan av Canada.</p><p></p><p>Jag fixade vårat boende genom att leta på nätet och hittade tillslut en privatägd lägenhet. Jag tror vi betalade runt 10.000:- för den en vecka.</p><p></p><p>Hoppas att din resa blir av och att den blir lyckad!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 2264, member: 10565"] Hej! Jag var på skidsemester i vintras och var en vecka i Whistler/Blackcomb. Det här var månadsskiftet feb-mars. Som skrevs tidigare så är det väldigt dyrt där. En veckas liftkort gick lös på runt 2000:- eller lite mer. Vet inte hur det är i jämförelse med andra ställen i Canada men Whistler/Blackcomb är väl Canadas största skidområde iof. Det som vi blev lite besvikna på var den tunga pudersnön, det är ju möjligt att den inte är så tung tidigare på året för när vi var där så var det mycket fuktigt i luften. Det som är bra är att man kan ta sig upp på båda bergen nerefrån torget i byn och det finns ju hur mycket offpiståkning som helst. Vancover är en jättefin stad som du borde besöka om du ändå ska till den sidan av Canada. Jag fixade vårat boende genom att leta på nätet och hittade tillslut en privatägd lägenhet. Jag tror vi betalade runt 10.000:- för den en vecka. Hoppas att din resa blir av och att den blir lyckad!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canada
Tillbaka
Topp