Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 331424" data-attributes="member: 29149"><p>Personligen tycker jag att du bör åka i februari eller mars.</p><p>Ju tidigare du åker desto större chans för superdump men å andra sidan så är det också större risk för tunnt snötäcke. Vad gäller blötsnö så stämmer det men det är inte mindre blötsnö längre västerut om det inte är kallare. Jag har åkt i alltför blöt snö i både whistler, fernie och banff-området.</p><p>Tittar man på statistiken är whistler garanterat snösäkrast (och enligt mig bäst terräng och hiking).</p><p>Banff är vackrast.</p><p>Jag tycker att Fernie har ett lite oförtjänt gott rykte om man inte älskar jämnbranta sluttningar i princip helt utan klippor och annat kuligt (men det gillar ju inte alla).</p><p>Kicking är ett bra alternativ med roligare lättillgänglig terräng men är nog helt kasst utan puder.</p><p>Red är lite för litet för 2 veckor enligt mig.</p><p></p><p>Satsa på att ha tur med vädret det ska vara bra har jag hört...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 331424, member: 29149"] Personligen tycker jag att du bör åka i februari eller mars. Ju tidigare du åker desto större chans för superdump men å andra sidan så är det också större risk för tunnt snötäcke. Vad gäller blötsnö så stämmer det men det är inte mindre blötsnö längre västerut om det inte är kallare. Jag har åkt i alltför blöt snö i både whistler, fernie och banff-området. Tittar man på statistiken är whistler garanterat snösäkrast (och enligt mig bäst terräng och hiking). Banff är vackrast. Jag tycker att Fernie har ett lite oförtjänt gott rykte om man inte älskar jämnbranta sluttningar i princip helt utan klippor och annat kuligt (men det gillar ju inte alla). Kicking är ett bra alternativ med roligare lättillgänglig terräng men är nog helt kasst utan puder. Red är lite för litet för 2 veckor enligt mig. Satsa på att ha tur med vädret det ska vara bra har jag hört... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canada
Tillbaka
Topp