Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canazei 2015
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bnjy" data-source="post: 1052319" data-attributes="member: 142694"><p>Jobbade som reseledare nere i Canazei för några säsonger sedan och varit där flertalet gånger innan/efter det, så ska försöka ge dig lite schyssta tips!</p><p></p><p>För det första; skidområdet är extremt stort. Vet att brukar kallas världens största skidsystem, och jag tror faktiskt att det kan stämma. Ingen av mina vistelser i Canazei har varit den andra lik, med andra ord kan du hitta nya pärlor varje dag.</p><p></p><p>Ska jag välja ut två favoriter så blir det dock glaciäråkningen på Marmolada och "lugnet" i Ciampac.</p><p></p><p>Marmolada ger dig en fantastik utsikt från toppen (vid bra väder) och ett riktigt fint åk hela vägen ner i dalen. Har för mig att pisten ner är ca 10 km. Brukar dock vara en hel del liftköer påvägen dit. Vid högsäsong kan ni få köa nästan 1 timme för att komma upp med sista liften till toppen av Marmolada (3 kabiner). Men det är väl värt väntan!</p><p></p><p>Ciampac är en liten avstickare från ”huvudområdet”. Ni tar skidbussen i Canazei upp mot grannbyn Alba, efter ca 10 min stannar den precis utanför kabinliften. Alltid fina pister och aldrig några liftköer! Alla mina fd gäster som testade Ciampac var helnöjda! Ät på La Soldanella, påvägen ner mot Pozza di Fassa. Bättre mat i en skidbacke hittar ni inte!</p><p></p><p>Vill ni gå på afterski går ni till Paradis, som för det mesta levererar en bra afterski! Alternativt går ni till Kaiserstube, även kallat Lieber. Brukar dock vara något lugnare där under afterskin. Kan istället vara ett bra alternativ till pub/nattklubb senare på kvällen.</p><p></p><p>Hoppas ni får en grym säsong!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bnjy, post: 1052319, member: 142694"] Jobbade som reseledare nere i Canazei för några säsonger sedan och varit där flertalet gånger innan/efter det, så ska försöka ge dig lite schyssta tips! För det första; skidområdet är extremt stort. Vet att brukar kallas världens största skidsystem, och jag tror faktiskt att det kan stämma. Ingen av mina vistelser i Canazei har varit den andra lik, med andra ord kan du hitta nya pärlor varje dag. Ska jag välja ut två favoriter så blir det dock glaciäråkningen på Marmolada och "lugnet" i Ciampac. Marmolada ger dig en fantastik utsikt från toppen (vid bra väder) och ett riktigt fint åk hela vägen ner i dalen. Har för mig att pisten ner är ca 10 km. Brukar dock vara en hel del liftköer påvägen dit. Vid högsäsong kan ni få köa nästan 1 timme för att komma upp med sista liften till toppen av Marmolada (3 kabiner). Men det är väl värt väntan! Ciampac är en liten avstickare från ”huvudområdet”. Ni tar skidbussen i Canazei upp mot grannbyn Alba, efter ca 10 min stannar den precis utanför kabinliften. Alltid fina pister och aldrig några liftköer! Alla mina fd gäster som testade Ciampac var helnöjda! Ät på La Soldanella, påvägen ner mot Pozza di Fassa. Bättre mat i en skidbacke hittar ni inte! Vill ni gå på afterski går ni till Paradis, som för det mesta levererar en bra afterski! Alternativt går ni till Kaiserstube, även kallat Lieber. Brukar dock vara något lugnare där under afterskin. Kan istället vara ett bra alternativ till pub/nattklubb senare på kvällen. Hoppas ni får en grym säsong! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canazei 2015
Tillbaka
Topp