Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canazei information?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thomas_E" data-source="post: 489913" data-attributes="member: 75209"><p>Canazei ingår i ett stort cirkelformat liftsystem som binder ihop många orter. "Rundan" runt hela systemet kallas Sella Ronda. Liftsystemet är helt okej och folk köar på samma sätt som annars i alperna. Nackdelen med systemet är att vid de långsamma liftarna som ingår i Sella Ronda, där det inte finns en alternativ väg, bildas det gigantiska köer. Samt att en del av "backarna" är rena transporter för att binda ihop orterna med varandra. </p><p></p><p>Jag var runt 15 när jag var där och åkte då bara pist, så jag har ingen koll på park eller offpist, men jag har hört rykten om att offpisten ska vara bäst i Arabba och Marmolada (osäker på stavningen). För att få ut det bästa av pisterna ska ni försöka hålla er i samma ort så länge som möjligt och åka de bra pisterna. Desto mer man åker runt och runt mellan orterna, eller för att åka ett helt Sella Ronda varv, desto mer bra åk byter man mot liftköer och transportsträckor. Nu låter nog det jag skrivit väldigt negativt, vilket egentligen inte var meningen. Jag ville bara påpeka systemets svagheter. Pisterna är fina och sköts bra, det är överlag ganska flackt, men det finns branta backar om man söker sig till dem. </p><p></p><p>Byn är liten och mysig. Jag har ingen koll på utelivet då jag var yngre när jag var där, men det är långt ifrån en partyort. Det kan finnas något halvschysst uteställe, högst tveksamt dock.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thomas_E, post: 489913, member: 75209"] Canazei ingår i ett stort cirkelformat liftsystem som binder ihop många orter. "Rundan" runt hela systemet kallas Sella Ronda. Liftsystemet är helt okej och folk köar på samma sätt som annars i alperna. Nackdelen med systemet är att vid de långsamma liftarna som ingår i Sella Ronda, där det inte finns en alternativ väg, bildas det gigantiska köer. Samt att en del av "backarna" är rena transporter för att binda ihop orterna med varandra. Jag var runt 15 när jag var där och åkte då bara pist, så jag har ingen koll på park eller offpist, men jag har hört rykten om att offpisten ska vara bäst i Arabba och Marmolada (osäker på stavningen). För att få ut det bästa av pisterna ska ni försöka hålla er i samma ort så länge som möjligt och åka de bra pisterna. Desto mer man åker runt och runt mellan orterna, eller för att åka ett helt Sella Ronda varv, desto mer bra åk byter man mot liftköer och transportsträckor. Nu låter nog det jag skrivit väldigt negativt, vilket egentligen inte var meningen. Jag ville bara påpeka systemets svagheter. Pisterna är fina och sköts bra, det är överlag ganska flackt, men det finns branta backar om man söker sig till dem. Byn är liten och mysig. Jag har ingen koll på utelivet då jag var yngre när jag var där, men det är långt ifrån en partyort. Det kan finnas något halvschysst uteställe, högst tveksamt dock. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canazei information?
Tillbaka
Topp