Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canazei
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1136333" data-attributes="member: 161297"><p>Våra besök så här långt har bara varit charterveckor så vi har inte haft bil. Men mitt intryck är att man klarar sig bra utan bil även om man är där en längre tid. Skidsystemet hänger ju ihop och allt man behöver finns i varje by. Vill man ta sig till de mer perifera delarna av systemet så finns det skidbussar. Å andra sidan så är det ju förstås inte fel att ha bil så vi tittar även på att köra ner. Om man räknar in en övernattning längs vägen så går det på ett ut jämfört med flyg och transfer.</p><p></p><p>Det vanligaste rådet brukar vara att söka på plats. Verkar rimligt tycker jag. Anställer själv personal säsongsvis och alla typer av enklare jobb där tar man helst någon som redan är på plats eller som alternativt någon i personalen kan gå i god för. Mer kvalificerade jobb är en annan historia.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1136333, member: 161297"] Våra besök så här långt har bara varit charterveckor så vi har inte haft bil. Men mitt intryck är att man klarar sig bra utan bil även om man är där en längre tid. Skidsystemet hänger ju ihop och allt man behöver finns i varje by. Vill man ta sig till de mer perifera delarna av systemet så finns det skidbussar. Å andra sidan så är det ju förstås inte fel att ha bil så vi tittar även på att köra ner. Om man räknar in en övernattning längs vägen så går det på ett ut jämfört med flyg och transfer. Det vanligaste rådet brukar vara att söka på plats. Verkar rimligt tycker jag. Anställer själv personal säsongsvis och alla typer av enklare jobb där tar man helst någon som redan är på plats eller som alternativt någon i personalen kan gå i god för. Mer kvalificerade jobb är en annan historia. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Canazei
Tillbaka
Topp