Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 10-22mm eller 17-40L?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wleijonhufvud" data-source="post: 991079" data-attributes="member: 104787"><p>Tjena! Nu är det så att jag har jävligt svårt att bestämma mig vilken glugg jag ska skaffa. Jag har en canon 7d (1.6, alltså inte fullformat) med 18-55mm och ett 70-200 4L objektiv. </p><p>Börjar med lite fördelar med 17-40mm 4L. </p><p> </p><p>Fördelar 17-40L</p><p>-vädertålig, praktiskt i skidbacken (passar även bra med min vädertåliga 7d)</p><p>-Relativt stor och fast bländare</p><p>-Bra objektiv du alltid kan ha på kameran</p><p>-skön fokusring, även snabb fokus</p><p>-Känns rejäl, inte något plastig skit. (L-kvalle)</p><p>-Skarpt</p><p></p><p>Nu till lite nackdelar:</p><p>-ingen vidvinkel (17mm gånger sensorn på 7d, alltså 1.6 är 24 vilket inte är någon vidvinkel alls.</p><p>-lite suddig vid kanterna</p><p>-motsolsskydd sitter löst på alla exemplar</p><p>-ganska likt 18-55mm med tanke på zoomfånget.</p><p></p><p>Canon 10-22mm Fördelar:</p><p>-Lätt objektiv</p><p>-bra vidvinkel</p><p>-färgstarkt</p><p>-skarpt</p><p></p><p>Nackdelar:</p><p>-inte vädertålig</p><p>-fokusringen sitter innan zoomringen (annorlunda gemfört med mina andra gluggar)</p><p>- känns ganska plastig</p><p>-inte fast bländar</p><p></p><p>Ursäkta eventuella felstavningar, Jag har Dyslexi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wleijonhufvud, post: 991079, member: 104787"] Tjena! Nu är det så att jag har jävligt svårt att bestämma mig vilken glugg jag ska skaffa. Jag har en canon 7d (1.6, alltså inte fullformat) med 18-55mm och ett 70-200 4L objektiv. Börjar med lite fördelar med 17-40mm 4L. Fördelar 17-40L -vädertålig, praktiskt i skidbacken (passar även bra med min vädertåliga 7d) -Relativt stor och fast bländare -Bra objektiv du alltid kan ha på kameran -skön fokusring, även snabb fokus -Känns rejäl, inte något plastig skit. (L-kvalle) -Skarpt Nu till lite nackdelar: -ingen vidvinkel (17mm gånger sensorn på 7d, alltså 1.6 är 24 vilket inte är någon vidvinkel alls. -lite suddig vid kanterna -motsolsskydd sitter löst på alla exemplar -ganska likt 18-55mm med tanke på zoomfånget. Canon 10-22mm Fördelar: -Lätt objektiv -bra vidvinkel -färgstarkt -skarpt Nackdelar: -inte vädertålig -fokusringen sitter innan zoomringen (annorlunda gemfört med mina andra gluggar) - känns ganska plastig -inte fast bländar Ursäkta eventuella felstavningar, Jag har Dyslexi. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 10-22mm eller 17-40L?
Tillbaka
Topp