Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 35mm 2.0 vs Canon 50mm 1.8
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Superpark" data-source="post: 902857" data-attributes="member: 68210"><p>Beror ju lite på vilken (canon)kamera också.</p><p></p><p>Alla borde har ett 50 mm 1,8. mer objektiv för pengarna är svårt att hitta. </p><p></p><p>Vid film av actionsport (har mest filmat wakeboard/snowboard) upplever jag det som att 35mm är för kort. du vill generellt sett komma närmre. Det ultimata filmobjektivet för ationsport är ju annars 70-200 USM L/L IS, men då pratar vi en lite annan prisklass. </p><p></p><p>Om det däremot är ett vidvinkeklobjektiv du är ute efter skulle jag gå ner ytterligare i brännvidd. Finn ju en 28:a också, dock med mindre bländare. Har dock inte någon egen erfarenhet av det. Men om vi pratar "ultimat" vidvinkel skulle jag dock kolla på 16-35 2,8 L II (eller gamla 17-35;an för den delen, dyker ibland upp billigt på blocket).</p><p></p><p>Sorry för massa OffT bullshit. </p><p></p><p>Kör på 50 mm!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Superpark, post: 902857, member: 68210"] Beror ju lite på vilken (canon)kamera också. Alla borde har ett 50 mm 1,8. mer objektiv för pengarna är svårt att hitta. Vid film av actionsport (har mest filmat wakeboard/snowboard) upplever jag det som att 35mm är för kort. du vill generellt sett komma närmre. Det ultimata filmobjektivet för ationsport är ju annars 70-200 USM L/L IS, men då pratar vi en lite annan prisklass. Om det däremot är ett vidvinkeklobjektiv du är ute efter skulle jag gå ner ytterligare i brännvidd. Finn ju en 28:a också, dock med mindre bländare. Har dock inte någon egen erfarenhet av det. Men om vi pratar "ultimat" vidvinkel skulle jag dock kolla på 16-35 2,8 L II (eller gamla 17-35;an för den delen, dyker ibland upp billigt på blocket). Sorry för massa OffT bullshit. Kör på 50 mm! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 35mm 2.0 vs Canon 50mm 1.8
Tillbaka
Topp