Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 35mm 2.0 vs Canon 50mm 1.8
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Adam_Jonsson" data-source="post: 904823" data-attributes="member: 113810"><p>"1.8II anses vara en av de skarpaste 50mm linserna Canon har gjort" </p><p>Stämmer ju inte riktigt men, det är en av de skarpaste optikerna canon gjort för en låg summa!</p><p>För canons 70-200mm f2.8 L / gamla 80-200 f2.8 L</p><p>100mm f2.8 II L</p><p>50mm 1.2 L, osv är ju dom skarpaste av de skarpa!</p><p>Men nu blev det jävligt OT kände jag URSÄKTA!</p><p>Själv som de flesta äger man ett 50mm f1.8! riktigt fint men skulle råda dig att köpa ett 50/f1.4 istället!</p><p>50/f1.8 är VÄLDIGT plastigt! om du ska filma på vintern så avråder jag dig till att köpa det! </p><p>Det saknar vädertätning eller ja det är bara L gluggarna som har det men, det är nog inte ens förseglat eftersom den har</p><p>extern fokusering. alltså kan vatten komma in vid "fokusringen" och bakre objektivdelen saknar gummi vid fästet!</p><p>Alltså om snö/vatten ligger vid kanten finns risk att det sipprar in!</p><p>Och 50gluggen samlar väldigt mycket luft i sig!</p><p>När man tar in det så kan du få fukt i kamerahuset eftersom objektivet är så öppet! </p><p>Det har hänt mig och det var mindre kul...</p><p>Men det är kanon för shooting på sommaren osvosv. </p><p>Men bara synpunkter enligt mig! Lätt värt köp hursomhelst! </p><p>Sen är det inte så dyrt så om det går sönder så hinner du köpa 3st 50mm/f1.8 till priset av ett 50mm/f1.4!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Adam_Jonsson, post: 904823, member: 113810"] "1.8II anses vara en av de skarpaste 50mm linserna Canon har gjort" Stämmer ju inte riktigt men, det är en av de skarpaste optikerna canon gjort för en låg summa! För canons 70-200mm f2.8 L / gamla 80-200 f2.8 L 100mm f2.8 II L 50mm 1.2 L, osv är ju dom skarpaste av de skarpa! Men nu blev det jävligt OT kände jag URSÄKTA! Själv som de flesta äger man ett 50mm f1.8! riktigt fint men skulle råda dig att köpa ett 50/f1.4 istället! 50/f1.8 är VÄLDIGT plastigt! om du ska filma på vintern så avråder jag dig till att köpa det! Det saknar vädertätning eller ja det är bara L gluggarna som har det men, det är nog inte ens förseglat eftersom den har extern fokusering. alltså kan vatten komma in vid "fokusringen" och bakre objektivdelen saknar gummi vid fästet! Alltså om snö/vatten ligger vid kanten finns risk att det sipprar in! Och 50gluggen samlar väldigt mycket luft i sig! När man tar in det så kan du få fukt i kamerahuset eftersom objektivet är så öppet! Det har hänt mig och det var mindre kul... Men det är kanon för shooting på sommaren osvosv. Men bara synpunkter enligt mig! Lätt värt köp hursomhelst! Sen är det inte så dyrt så om det går sönder så hinner du köpa 3st 50mm/f1.8 till priset av ett 50mm/f1.4! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 35mm 2.0 vs Canon 50mm 1.8
Tillbaka
Topp