Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 35mm 2.0 vs Canon 50mm 1.8
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 907238" data-attributes="member: 40931"><p>Alltså, det beror ju fortfarande mkt på vad han har för kamerahus. Det är ju tex inte nödvändigt att ha vädertätning på objektivet ifall huset saknar det. Och jag antar att eftersom han ställer en sånhär fråga här, har han ett hus som inte är vädertätat. </p><p></p><p>Således tror jag också att han har ett hus med cropsensor? Och isåfall är 24-105 inte ett särskilt bra omfång, eftersom 24mm är för lite vidvinkel när du multiplicerar med 1,6 (~38mm). Då är det bättre att ha ett 70-200 och ett 17-40 tex... Annars tycker jag 15-85 är ett riktigt fint allroundobjektiv för cropsensorkamera som också har bildstabilisering vilket jag skulle tro är behövligt vid filmande. Dessutom har väl 24-105an ett rykte av sig att vara det minst skarpa i serien. För film kan det dock vara nice...</p><p></p><p></p><p>Men nu är vi faktiskt helt OT. Det gällde ju 35 vs 50mm och jag skulle säga absolut 50mm. Nu har jag inte prövat 35an, men att döma av bilden är det samma billiga byggkvalitet, men till 2.4 gånger priset av en 50mm. Och jag har ett 50mm, och detta är ett riktigt nice objektiv!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 907238, member: 40931"] Alltså, det beror ju fortfarande mkt på vad han har för kamerahus. Det är ju tex inte nödvändigt att ha vädertätning på objektivet ifall huset saknar det. Och jag antar att eftersom han ställer en sånhär fråga här, har han ett hus som inte är vädertätat. Således tror jag också att han har ett hus med cropsensor? Och isåfall är 24-105 inte ett särskilt bra omfång, eftersom 24mm är för lite vidvinkel när du multiplicerar med 1,6 (~38mm). Då är det bättre att ha ett 70-200 och ett 17-40 tex... Annars tycker jag 15-85 är ett riktigt fint allroundobjektiv för cropsensorkamera som också har bildstabilisering vilket jag skulle tro är behövligt vid filmande. Dessutom har väl 24-105an ett rykte av sig att vara det minst skarpa i serien. För film kan det dock vara nice... Men nu är vi faktiskt helt OT. Det gällde ju 35 vs 50mm och jag skulle säga absolut 50mm. Nu har jag inte prövat 35an, men att döma av bilden är det samma billiga byggkvalitet, men till 2.4 gånger priset av en 50mm. Och jag har ett 50mm, och detta är ett riktigt nice objektiv! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon 35mm 2.0 vs Canon 50mm 1.8
Tillbaka
Topp