Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon EOS 10D, 20D, 350D.....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 119243" data-attributes="member: 33859"><p>Carl-Johan.</p><p></p><p>Jag tror inte att priset kommer att gå ner mycket mer än det är för kameror som EOS350D, D50 osv, åtminstone inte när dom är någorlunda nya modeller (kanske går dom ner i pris när dom varit på marknaden länge och skall ge plats för annat nytt).</p><p>Vad som däremot nog kommer att hända är att man får fler funktioner för samma peng.</p><p>Det enda som kommer att bli billigare är sensorerna, men dom kommer säkert att fortsätta uppdatera dom, på samma sätt som med data processorer, och det enda som händer är att man får en större för samma peng, inte att dom blir så mycket billigare.</p><p>Men när dom gått ner i pris är det mycket kvalitet känsla som fått gå åt sidan, dom billigare är rejält plastiga och mycket plastigare kan det nog inte bli.</p><p></p><p>Titta på bra objektiv, dom har inte gått ner i pris alls, men dom har börjat göra sämre objektiv till en billigare peng. Samma sak är det med kameror, att priset nog kommer att stabilisera sig och förbli där (givetvis bara vad jag tror).</p><p>Finare kameror har inte blivit billigare, vad jag förstått, utan bara att man får fler funktioner för pengarna.</p><p></p><p>300D är inte en dålig kamera, men 350D är mycket bättre.</p><p>Men båda är för långsamma för att man skall kunna ta bra skidbilder med dom.</p><p>Man behöver minst 5 bilder i sekunden, för att vara säker på att få till rätt bild.</p><p></p><p>/Magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 119243, member: 33859"] Carl-Johan. Jag tror inte att priset kommer att gå ner mycket mer än det är för kameror som EOS350D, D50 osv, åtminstone inte när dom är någorlunda nya modeller (kanske går dom ner i pris när dom varit på marknaden länge och skall ge plats för annat nytt). Vad som däremot nog kommer att hända är att man får fler funktioner för samma peng. Det enda som kommer att bli billigare är sensorerna, men dom kommer säkert att fortsätta uppdatera dom, på samma sätt som med data processorer, och det enda som händer är att man får en större för samma peng, inte att dom blir så mycket billigare. Men när dom gått ner i pris är det mycket kvalitet känsla som fått gå åt sidan, dom billigare är rejält plastiga och mycket plastigare kan det nog inte bli. Titta på bra objektiv, dom har inte gått ner i pris alls, men dom har börjat göra sämre objektiv till en billigare peng. Samma sak är det med kameror, att priset nog kommer att stabilisera sig och förbli där (givetvis bara vad jag tror). Finare kameror har inte blivit billigare, vad jag förstått, utan bara att man får fler funktioner för pengarna. 300D är inte en dålig kamera, men 350D är mycket bättre. Men båda är för långsamma för att man skall kunna ta bra skidbilder med dom. Man behöver minst 5 bilder i sekunden, för att vara säker på att få till rätt bild. /Magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Canon EOS 10D, 20D, 350D.....
Tillbaka
Topp