Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
canon EOS 400 eller Nikon D80
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Goro" data-source="post: 263384" data-attributes="member: 47351"><p>Folk kan snacka hur mycket skit om vad som helst. Låt oss gå ned till fakta.</p><p>Kamerorna är väldigt lika, men jag tycker att nikon drar det längsta strået (är ju även dyrast, så kanske inte så konstigt). Låt mig lista:</p><p></p><p>Nikon har:</p><p>-Bättre kit-objektiv</p><p>-Bättre möjligheter till ljussättning (man ska nog vilja ngt seriöst med fotograferingen för</p><p> att verkligen kunna använda detta verktyg)</p><p></p><p>Men det som är viktigast och det som skiljer kamerorna mest åt är precis vad ovan har nämnt, ergonomin.</p><p>Enkelt kan man säga att små händer passar bäst till canon, men jag tycker det är en förenkling av verkligheten. Vad det handlar om är vad man tycker om.</p><p>Mina händer är inte stora, snarare tvärtom. Men med nikons högre o djupare hus får jag ett stadigare grepp utan att behöva böja fingrarna alltförmkt, vilket ger stabilitet o komfort.</p><p></p><p>Titta inte bara på nätet utan gå o känn på sakerna.</p><p></p><p>Om du inte har haft en systemare innan tror jag du kommer bli väldigt nöjd what-so-ever.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Goro, post: 263384, member: 47351"] Folk kan snacka hur mycket skit om vad som helst. Låt oss gå ned till fakta. Kamerorna är väldigt lika, men jag tycker att nikon drar det längsta strået (är ju även dyrast, så kanske inte så konstigt). Låt mig lista: Nikon har: -Bättre kit-objektiv -Bättre möjligheter till ljussättning (man ska nog vilja ngt seriöst med fotograferingen för att verkligen kunna använda detta verktyg) Men det som är viktigast och det som skiljer kamerorna mest åt är precis vad ovan har nämnt, ergonomin. Enkelt kan man säga att små händer passar bäst till canon, men jag tycker det är en förenkling av verkligheten. Vad det handlar om är vad man tycker om. Mina händer är inte stora, snarare tvärtom. Men med nikons högre o djupare hus får jag ett stadigare grepp utan att behöva böja fingrarna alltförmkt, vilket ger stabilitet o komfort. Titta inte bara på nätet utan gå o känn på sakerna. Om du inte har haft en systemare innan tror jag du kommer bli väldigt nöjd what-so-ever. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
canon EOS 400 eller Nikon D80
Tillbaka
Topp