Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon Eos 550d, 18 - 135 mm objektiv.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Timothy" data-source="post: 941156" data-attributes="member: 113766"><p>Om det är filmläget du tänker på så kör du stenhårt på en 600d eftersom det är endast bodyn som skiljer dem åt. Då får du lite pengar över att spendera på objektiv alt. annan utrustning vilket jag anser är mycket värdare om du ska göra bra film. Tänk på att det bara är versionerna från USA som har formatet NTSC som spelar in i 60fps och de som vi har i Sverige (PAL) spelar in i 50fps. Själv köper jag mig en 600d då jag fått min Sony a33 såld, mestadels för att jag inte gillar hur den hanterar video, ur fotosynpunkt så är den faktiskt bra och jämförbar med 60d som jag filmat rätt mycket med hittills. Väntar dock med spänning på 650d och vad den kommer föra med sig, tror det kan bli rätt intressant i och med att det kommer fler nya kameror från Canon och inte bara 650d (rykte).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Timothy, post: 941156, member: 113766"] Om det är filmläget du tänker på så kör du stenhårt på en 600d eftersom det är endast bodyn som skiljer dem åt. Då får du lite pengar över att spendera på objektiv alt. annan utrustning vilket jag anser är mycket värdare om du ska göra bra film. Tänk på att det bara är versionerna från USA som har formatet NTSC som spelar in i 60fps och de som vi har i Sverige (PAL) spelar in i 50fps. Själv köper jag mig en 600d då jag fått min Sony a33 såld, mestadels för att jag inte gillar hur den hanterar video, ur fotosynpunkt så är den faktiskt bra och jämförbar med 60d som jag filmat rätt mycket med hittills. Väntar dock med spänning på 650d och vad den kommer föra med sig, tror det kan bli rätt intressant i och med att det kommer fler nya kameror från Canon och inte bara 650d (rykte). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon Eos 550d, 18 - 135 mm objektiv.
Tillbaka
Topp