Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon EOS 7D
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 960767" data-attributes="member: 49616"><p>Som vanligt barkar det iväg lite OT men kunde inte låta bli detta, du har uppenbarligen ALDRIG använt en videokamera med det påståendet... Herre gud. Du blir här med idiotförklarad!</p><p></p><p>Men för on topic:</p><p></p><p>7D är en magnifik kamera, men är du ute efter en DSLR som du enbart vill använda till video så känns 60D mer aktuell (är inte dålig i fotoläge, men 7D har några fördelar mot den) 60D har samma sensor, samma processor och har även en flip monitor som gör filmningen aningens enklare. Sen kan jag inte svära på att 7D inte har det, men 60D har "manuellt" ljud också. Dvs du har en "kontroll-bar" du kan ställa ljudet på (i mjukvaran). Ganska värdelöst ändå iom att det inte finns något hörlursjack men... Kan ju vara värt till en viss del.</p><p></p><p>Och jag tycker i varje fall att 50mm 1.8 är en glugg av betydligt större värde än en 18-55 oavsett om du tappar möjligheten till att zooma. Snabb och skarp optik i första hand för mig... Att man behöver flytta på sig pga den fasta brännvidden ser jag mer som en utmaning/ett sätt att hitta mer kreativa och tillfredsställande vinklar. Funderar du på 7D så vet du ju även att optiken kostar sin beskärda del och borde därför inte bli skrämd av att betala lite för den. Vill du tex komma åt ett billigt fisheye eller en skaplig vidvinkel så kan du kolla in Samyang. Deras 8mm samt 14mm är 2 riktigt prisvärda gluggar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 960767, member: 49616"] Som vanligt barkar det iväg lite OT men kunde inte låta bli detta, du har uppenbarligen ALDRIG använt en videokamera med det påståendet... Herre gud. Du blir här med idiotförklarad! Men för on topic: 7D är en magnifik kamera, men är du ute efter en DSLR som du enbart vill använda till video så känns 60D mer aktuell (är inte dålig i fotoläge, men 7D har några fördelar mot den) 60D har samma sensor, samma processor och har även en flip monitor som gör filmningen aningens enklare. Sen kan jag inte svära på att 7D inte har det, men 60D har "manuellt" ljud också. Dvs du har en "kontroll-bar" du kan ställa ljudet på (i mjukvaran). Ganska värdelöst ändå iom att det inte finns något hörlursjack men... Kan ju vara värt till en viss del. Och jag tycker i varje fall att 50mm 1.8 är en glugg av betydligt större värde än en 18-55 oavsett om du tappar möjligheten till att zooma. Snabb och skarp optik i första hand för mig... Att man behöver flytta på sig pga den fasta brännvidden ser jag mer som en utmaning/ett sätt att hitta mer kreativa och tillfredsställande vinklar. Funderar du på 7D så vet du ju även att optiken kostar sin beskärda del och borde därför inte bli skrämd av att betala lite för den. Vill du tex komma åt ett billigt fisheye eller en skaplig vidvinkel så kan du kolla in Samyang. Deras 8mm samt 14mm är 2 riktigt prisvärda gluggar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon EOS 7D
Tillbaka
Topp