Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon hf100 & hf s10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 598798" data-attributes="member: 61849"><p>HF100 har jag och är bra men utan att ha sett material från HF S10/HF S100 säger jag att den är tillräckligt mycket bättre att lägga de extrapengar det handlar om. </p><p></p><p>Men den kamera jag bäst skulle rekommendera för skidåkning är Panasonic TM300 kvaliteten som kommer ur kamerorna är typ densamma. Dess fördelar jämfört med HF S10/11/100 är:</p><p></p><p>1. Billigare om du hittar begagnat eller på ebay kan du få hem den för runt 9000:- efter tull och moms. </p><p></p><p>2. TM300 har bättre bildstabilisering (followcam).</p><p></p><p>3. TM300 är lättare att hantera för nybörjare och med multiringen är den sjysstare att använda med manuella inställningar så även lite mer avancerad användning är en fördel med TM300</p><p></p><p>4. TM300 har Viewfinder HF S11 saknar (Guld värt soliga dagar). </p><p></p><p>HF10/100 var en bra (den bästa?) när den kom men har såklart sprungits ifrån av de nya kamerorna. men hittar du en billigt så är den bra. här [MEDIA=vimeo]8077621[/MEDIA] är en liten testedit jag gjorde med material från HF100 där jag testar H.264 med 720p i 60fps och slomo i 24fps. Varnin dock, Ganska krävande med 720p60...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 598798, member: 61849"] HF100 har jag och är bra men utan att ha sett material från HF S10/HF S100 säger jag att den är tillräckligt mycket bättre att lägga de extrapengar det handlar om. Men den kamera jag bäst skulle rekommendera för skidåkning är Panasonic TM300 kvaliteten som kommer ur kamerorna är typ densamma. Dess fördelar jämfört med HF S10/11/100 är: 1. Billigare om du hittar begagnat eller på ebay kan du få hem den för runt 9000:- efter tull och moms. 2. TM300 har bättre bildstabilisering (followcam). 3. TM300 är lättare att hantera för nybörjare och med multiringen är den sjysstare att använda med manuella inställningar så även lite mer avancerad användning är en fördel med TM300 4. TM300 har Viewfinder HF S11 saknar (Guld värt soliga dagar). HF10/100 var en bra (den bästa?) när den kom men har såklart sprungits ifrån av de nya kamerorna. men hittar du en billigt så är den bra. här [MEDIA=vimeo]8077621[/MEDIA] är en liten testedit jag gjorde med material från HF100 där jag testar H.264 med 720p i 60fps och slomo i 24fps. Varnin dock, Ganska krävande med 720p60... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon hf100 & hf s10
Tillbaka
Topp